2015. november 3., kedd

Blogturné #97 - Lacey Weatherford: Nikki nyomában

Miért: Egy ideje már szemeztem vele.

Tartalom: Chase Walker régebben rendes srác volt – megnyerő, sportos, fényes jövő várt rá. De az életét sújtó tragédia után mélységesen elkeseredik. Az alkohol és a kábítószer fogságában fel sem tűnik neki, hogy eltékozolja az ifjúságát, mígnem egy nap letartóztatják. Chase anyja nem bírja tovább nézni, ahogy a fia tönkreteszi az életét, így vidékre költöznek nyugdíjas katona nagyapjához. Chase egyáltalán nem örül az új helyzetnek, míg össze nem ismerkedik Nikkivel, a helyes pomponlánnyal, aki rá sem néz a magafajta rögbijátékosokra. Chase azonban nem az a típus, aki megfutamodik a kihívások elől, és elhatározza, hogy meghódítja Nikkit. Hamar rájön, micsoda mélységek rejlenek a csinos pofi mögött. Nikki balzsam a meggyötört lelkének. De amikor a lány életét is tragédia sújtja, Chase egyszeriben a végső megpróbáltatás előtt találja magát. Bízhat Nikkiben, és mindabban, amit tőle tanult? És ez elégnek fog bizonyulni? Egy tragédia megváltoztatja az életedet. Kettő felforgatja. (Könyvmolyképző)

Vélemény: Egyszerűen imádtam ezt a könyvet... Pedig valójában nem nagyon ad nekünk újat. Úgy is mondhatnám, hogy sok szempontból klisés történettel van dolgunk, de ahogyan az egész el van mesélve... Az engem azonnal levett a lábamról. Ennek persze könnyen lehet az az oka is, hogy az utóbbi időben sok, relatíve hasonló könyvet olvastam, és Weatherford könyve egy igazán üdítő kis színfolt volt ezen a nem is tudom milyen színű palettán.
Chase Walker, a főszereplőnk, aki kezdetben egy szerintem igazán kiállhatatlan alak, aki nincs tekintettel senkire és semmire...És, bár ez a viselkedés meg van indokolva, de annyira tucatszerű, hogy az ember egyszerűen átsiklik felette, mondván, ezt ezerszer láttam már, mi lesz még? Chase addig feszíti azt a bizonyos húrt, mígnem az anyja megmakacsolja magát vele szemben, és ez egy komoly változást okoz a kamasz életében. Nagyrészt pedig éppen ez - na, meg persze Nikki - lesz az oka annak, hogy Chase valódi jellemfejlődésen megy keresztül az események hatására, és ehhez hasonlót én nagyon régen nem láttam már YA-regényben. Külön kiemelném ebből a szempontból Chase nagyapját, aki egy igazi, keménykötésű farmerember, és mint ilyen, a puszta felbukkanásával is hat, nem csak a fiúra, de ránk olvasókra is. Bár, lehet, hogy én csak azért éreztem így, mert a saját nagyapáimra emlékeztetett a karaktere, nem is tudom... Mindenesetre, az biztos, hogy remekül ellensúlyozza Chase lázadó természetét, és a tekintélyt parancsoló viselkedése idővel az unokájára is kihat. De hasonló szempontból szeretném kihangsúlyozni Türkit, a sziámi harcoshalat, ami az egyik legcukibb háziállat valaha - közvetlenül Cam Rafaello-ja után -.
Amúgy a cselekmény olyannyira Chase-re koncentrál, hogy a főszereplő lányról nagyon keveset tudunk meg összességében ahhoz képest, hogy a fiú milyen sokat tesz azért, hogy sikeresen meg tudja hódítani Nikkit.  Eleinte attól féltem, hogy ez nagyon zavarni fog, de rá kellett jönnöm, ahogy a történet haladt előre, hogy ez pont így volt jó, mert így is érezhető volt, hogy Nikki a bájosságának köszönhetően rabolhatta el a kemény rögbis szívét. Egyébként én nem vagyok odáig ezért a sportágért - egyrészt, mert halványlila segédfogalmam sincs a szabályairól, másrészt meg azért mert túl durvának tartom -, de hála az égnek, Weatherford könyvében ez csak amolyan mellékszál, nem igazán kerül szóba. Dzóval, ha valakit esetleg elrettentene ez a része, nyugodtan adjon neki egy esélyt.
A hangsúly egyértelműen a fiatalokon van, és a kapcsolatuk szerintem elképesztően aranyos. Rózsaszín, persze, de olyan, nem is tudom, élvezhető módon az. Nem giccses, nem irritáló, hanem nagyon szép és átérezhető, ami egy kellemes érzést ad, ha valaki már kezd besokallni az instalove-os cukormázbaforgatott, giccsparádéba hajó romantikus szálakkal.
Ami pedig igazán kimagaslóvá teszi a szememben ezt a könyvet, az a vége. Első olvasásra szabályosan kiakadtam rajta, hogy mégis hogy lehet egy ilyen történetnek, ami ennyire szívet melengető, ugyanakkor borzongató, de ugyanakkor egy ennyire tasliszerű befejezése... Majd amikor kicsit lenyugodtam, és már így gondoltam végig az utolsó fejezeteket, rá kellett jönnöm, hogy bizony, ez így tökéletes. Bármennyire is szokatlan elsőre, ennek így kellett lennie. Ettől lesz életszerű, valódi történetté ez a regény. Mert olykor nem az a happy end, amit elsőre gondolnánk.
YA és NA-rajongóknak is nagyon tudom ajánlani a könyvet, mert vannak benne olyan témák, amik inkább az idősebb, fiatal felnőtteknek fognak tetszeni, és olyanok is, amik a kamaszokat is prímán le tudják kötni. 

Kedvenc karakter(ek): Chase, Nikki
Gyűlölt karakter(ek): -
Pont: 10/20

Alapok:

Nyelv: magyar
Fordította: Papolczy Péter
Kiadta: Könyvmolyképző Kiadó
Év: 2015
Oldalszám: 272
Sorozat: Chase Walker (#1)


Résztevő blogok listája:


Nyereményjáték:

Chase Walker egy nagyon tehetséges amerikai futball játékos és a regényben is elég sok szó esik erről a játékról. Így mi is úgy döntöttünk, hogy ez a sport lesz a nyereményjátékunk középpontjában.
Minden blogon egy-egy híres amerikai futball csapat logóját fogjátok látni. A feladatotok, hogy kitaláljátok, melyik csapatról van szó, és az elnevezésüket írjátok be a rafflecopter megfelelő mezőjébe.
Figyelem! A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz! A nyertesnek pedig 72 óra áll rendelkezésére a megküldött e-mailre válaszolni, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése