2017. december 19., kedd

Blogturné #280 - Rebecca Yarros: Tiéd vagyok

Miért: Miért ne?

Tartalom: „Tudta. Anya ezért nem akarta kinyitni az ajtót. Mert tudta, hogy meghalt.”

Ember Howard 20 éves, és apja mindig is katona volt. Ő is tudta az igazságot. Az ajtóban katonák álltak, ami azt jelentette, hogy az apja nem tér haza többé. Amit azonban nem tudott, hogy honnan talál majd magában annyi erőt, hogy a gyászba belerokkant édesanyja helyett összetartsa a családot.
Aztán belép az életébe Josh Walker. A hokicsapat sztárja, közvetlen szomszédjuk, nem is beszélve arról, hogy az érintése különösen gyengéd, és újra és újra megmenti Ember életét. Van benne valami, ami miatt egyetlen pillantása vagy egyetlen érintése elűz minden fájdalmat. Ember bármennyire is szeretné kikapcsolni az érzelmeit, és egymaga megbirkózni a gyásszal, nem tagadhatja a kettejük között kialakuló vibrálást.
Aztán Josh titka darabokra töri az egész világát, és Embernek döntenie kell, hogy megéri-e kockázatot vállalni egy olyan férfi szerelméért, aki talán elpusztítja a lelkét.
Add át magad! (Könyvmolyképző)


Vélemény: Oké, szögezzük le már az elején: Embernek nagyon hülye neve van. Eredetileg Decembernek hívják, ami már önmagában is humoros, de ha egyszer minden családtagot hónapokról neveztek el, hát, legyen - anno a Callum&Harper folytatásában volt ugyanez a helyzet, ott a hősnőt January-nek hívták -, de a beceneve magyar szemmel... Hát, nem is tudom. Engem halálba idegesített, de ez biztosan csak a saját dilim, és felesleges is ezen az apró részleten lovagolnom. Nézzük inkább magát a történetet.
Ez már szinte in medias res jelleggel a tragédiával indít, miszerint Ember elveszíti az édesapját, aki katonaként szolgált. Ebben én nem éreztem a többi NA-regényre olyan sokszor jellemző rájátszást és túltolást, hiszen egy olyan jelenségről van szó, ami Amerikában lényegében a mai napig is "szinte mindennapos". 
Ez nem meglepő módon, igencsak összetöri Embert és a családját. Innentől kezdve a történet a szokásos sablonokra épít, éppen ezért, nem kell tőle különösebb megváltást várni. A lány beletemetkezik abba, hogy átvegye az édesanyjától a családfenntartó szerepét, és gondoskodjon a kisebb testvéreiről - ami nem is olyan egyszerű, ha a húga, April épp lázadással próbálja meg kiadni magából a gyászt -. Egyszer csak összetalálkozik Josh-hal, a mondhatni kiskamasz rajongásának tárgyával, a többi pedig teljesen kiszámítható. A fiatalok lényegében újra megismerik egymást, ami nagyon aranyos.
Annál is inkább, mivel Josh szerintem már annyira cuki, és annyira jófiús, hogy az elképzelhetetlen. Főleg, mivel elvileg ez a srác volt a gimi rosszfiúja, aki minden lányt megdöntött maga körül, aki ezt megengedte neki... És ez az, amiért én ennél a történetnél kimondottan hiányoltam, hogy váltott nézőpont legyen, mert engem érdekelt volna, hogy miért is változik ekkorát a srác. De a lényeg, hogy tényleg ő lesz Ember igazi támasza, barátja, na, meg persze szerelme is... Ami jó sok forró jelenettel is párosul egy idő után, ami nekem picit sok volt, talán azért, mert egy gyászra építő könyvnél, aminél a cél az, hogy a szereplő feldolgozza a szerette elvesztését, nekem ez kicsit visszás volt, vagy hogy mondjam, annak ellenére, hogy ezek a részek sem voltak rosszak, csak én valamivel kevesebbet is el tudtam volna képzelni. 
Nem rossz történet, de sajnos, nem adott nekem túl sok újat... Vagyis, konkrétan semmit. És, bár ettől még nem tudom rá azt mondani, hogy förmedvényes lett volna, vagy ilyesmi, csak nem tudom tovább dicsérni, mert nincs miért. Jó történet, jó szereplők, de semmi maradandó. 


Kedvenc karakter(ek): Josh, Ember (akinek a nevétől változatlanul hülyét kapok)
Gyűlölt karakter(ek): -
Pont: 10/8

Alapok:

Nyelv. magyar
Fordította: Császár László
Kiadta: Könyvmolyképző Kiadó
Év: 2017
Oldalszám: ?
Sorozat: Full Measures (#1)


Résztvevő blogok listája:

12.16. Dreamworld
12.17. Deszy könyvajánlója
12.18. Sorok között
12.19. CBooks

12.20. Kristina blogja


Nyereményjáték:


A játék ötletet a hoki adta, de rendhagyó módon nem a könyvek lesznek főszerepben, hanem az írók. Az állomásokon olyan írók portréit találjátok, akik írtak sportos történetet (sportos romantikus: a főszereplők egyike hokis, focis, akár egyetemi csapatban, vagy hivatásos, esetleg autóversenyző) A helyes megfejéseket a rafflecopter megfelelő mezőire kell beírnotok és részt is vehettek a sorsoláson. A Könyvmolyképző Kiadó 3 példányt ajánlott fel Rebecca Yarros: Full Measures - Tiéd vagyok című könyvéből
.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése