2015. augusztus 12., szerda

Blogturné #78 - Simone Elkeles: Tökéletes kémia

Miért: Az egyik kedvenc sorozatom.

Tartalom: Chicagó külvárosában, a Fairfield gimiben mindenki tudja, hogy a kerület északi és déli negyedeiben élők között kibékíthetetlen ellentétek húzódnak. Így amikor a pomponlányok csapatkapitánya, Brittany Ellis mellé Alex Fuentest, egy helyi bűnbanda tagját osztják be tanulópárnak kémiaórán, az eredmény borítékolható: ezek ketten robbanékony egyveleget képeznek.
A fiatalok egyike sem számol azonban egy meglepő kémiai reakcióval: a szerelemmel.
Vajon sikerül-e legyőzniük saját előítéleteiket és családjuk, barátaik ellenszenvét a másik iránt? Sikerülhet-e a látszólag lehetetlen? (Könyvmolyképző)

Vélemény: Elég érdekes kapcsolatom van ezzel a könyvsorozattal, ugyanis az első részt még magyarul kaptam meg annak idején karácsonyra a keresztszüleimtől, úgy, hogy már hetekkel korábban megvettem magamnak a könyvet, de nyilván, szenteste adták csak oda. Másnap reggelre kiolvastam az első részt - nem nagyon aludtam akkor éjszaka -, a következő reggelre pedig a második és a harmadik részt is kivégeztem, igaz, azokat már angolul. Hogy fanatikussá váltam volna? Meglehet, de szerintem abszolút megérte, ugyanis Elkeles-sorozata azonnal levett a lábamról, főleg a második rész, de erről majd a következő kritikában bővebben mesélek majd. :)
Bár gyakran előfordul velem, hogy egyes könyveknek nem szeretem a magyar fordítását, azt kell mondanom, hogy a Tökéletes kémia esetében nagyon kellemesen csalódtam. Jól működött a helyenként szlengesített szöveg, egy kicsit sem volt zavaró, sőt, szerintem kifejezetten élvezetessé tette az olvasást, mert nagyon jól átadta azt a kissé lecsúszott, chicagoi stílust.
Tagadhatatlanul van némi Rómeó és Júlia beütése a történetnek, de távolról sem olyan erős, mint mondjuk Catherine Doyle Vendettája esetében. Alex és Brit története engem inkább a West Side Storyra emlékeztetett, és tudom, hogy ez gyakorlatilag a fent említett mű modern verziója, de szerintem ez a párhuzam sokkal jobban illik ide.
Brittany ebben a részben még nem lopta be magát a szívembe. Hiába van benne egy elég erős kettős mérce, tehát mást mutat egyik helyen, mint a másikon. Engem például kifejezetten irritált, amikor az iskolai jelenetekben szerepelt. Nem bírom az elkényeztetett miss ribancokat, és sajnos Brit sokszor pontosan úgy viselkedik, mintha egy lenne közülük, miközben zárt ajtók mögött azért kesereg, mert ő valójában teljesen másmilyen. Csak nekem szokatlan ez a fajta mű hozzáállás?
Alexet, bár kétségtelenül szerettem ebben a részben, sajnos nem ő a legnagyobb kedvencem, így csak mérsékelten tudok iránta lelkesedni. Az kifejezetten tetszett benne, hogy nem lett belőle az a nagyon nyálas hősszerelmes - csak a történet legvégére, amikor ez már-már törvényszerű egy Young-Adult regény esetében -, emellett pedig fent tudta tartani az érdeklődésemet. A szarkasztikus humoráért pedig jár még egy piros pont.
A mellékszereplők terén én a két másik Fuentes-fiút emelném ki, Carlost és Luist, akiknek persze a későbbi kötetekben lesz komoly szerepük, de már itt látszik, hogy azért őket sem kell majd félteni, ha sorra kerülnek. Mindegyikük egy külön egyéniség.
A cselekmény elég pörgős, folyamatosan képes lekötni az ember figyelmét, emellett szerintem néhol kifejezetten érdekes. A regény romantikájára sem tudok panaszkodni, nekem nem volt vele problémám, és nem éreztem erőltetettnek sem, a legvégét leszámítva, persze, amire azonban egy rossz szavam sem lehet, hiszen az ilyen könyvek, mint megszokhattuk, erről szólnak.
Én csak ajánlani tudom a sorozatot. Ha valakit elkap az első rész hangulata, biztosra veheti, hogy a folytatásokra is ugyanolyan kíváncsi lesz, és akár, hozzám hasonlóan, néhány nap alatt átrághatja magát az egész trilógián. Kikapcsolódásnak szerintem tökéletes, az évszaktól függetlenül.


Kedvenc karakter(ek): Alex
Gyűlölt karakter(ek): -
Pont: 10/10

Alapok: 

Nyelv: magyar
Fordította: Neset Adrienn
Kiadta: Könyvmolyképző Kiadó
Év: 2012
Oldalszám: 412
Sorozat: Perfect Chemistry (#1)

http://2.bp.blogspot.com/-yVe-YCzNoDs/VcojCSFGjLI/AAAAAAABSb0/C50L5aafMT0/s1600/11822530_10207340242441195_4339161759661101184_n.jpg 

Résztvevő blogok listája:

Tökéletes kémia

08.11. Deszy könyvajánlója
08.12. CBooks
08.13. Media Addict
08.14. Insane Life


Vonzás szabályai:

08.16. Insane Life
08.17. CBooks
08.18. Deszy könyvajánlója
08.19. Media Addict

Láncreakció


08.21. Insane Life
08.22. Media Addict
08.23. CBooks


Nyereményjáték: 



A Tökéletes kémia trilógia középpontjában mexikói származású főszereplők vannak, akik emiatt különböző nehézségekbe botlanak.
Ebben a játékban ezért a jelmondatunk: minden, ami Mexikó!
Különböző állomásokon itthon is ismert mexikói sorozatok, színészek, színésznők, zenészek és filmek rejtőznek el. Nektek a feladatotok kitalálni ki látható a képen vagy honnan származik a kép. Annyi könnyítésrt kaptok, hogy mindennap elhangzik a kérdésben melyik műfajt képviseli a képen látható személy, esetleg jelenet.
(Figyelem! A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz. A nyertesnek pedig 72 óra áll rendelkezésére válaszolni a megküldött értesítő levelünkre, ellenkező esetben újat sorsolunk.)

2 megjegyzés: