2015. június 27., szombat

Marni Bates: Roksztárt kaptam karácsonyra

Miért: Valami pörgős, könnyed könyvet akartam olvasni. 

Tartalom: Holly előre tudta, hogy nincs az a hatalmas óceánjáró, ahol nyugiban átvészelheti a családi karácsonyt. Mert hiába a képeslapra kívánkozó táj, ha ott van két szörnyeteg unokatestvére, akik mindjárt első este kiutálják a közös kabinból. A tengeribeteg Holly így kénytelen beosonni egy vadidegen fürdőszobába, ahonnan kilépve két dologgal néz farkasszemet: a világ legdögösebb pasijával és egy paprikaspray-vel. Kár, hogy ez utóbbit a magát Nicknek nevező srác nem fél használni…
Amikor később Holly elhagyná a kabint, legnagyobb megdöbbenésére sikoltozó tinicsajok állják útját. Mert Nick valójában Dominic Wyatt, az őrülten népszerû ReadySet dobosa.
Az internetre pillanatok alatt felkerülnek a kettőjükről készült botrányos fotók, amik veszélybe sodorják az együttest. Dominic ezért ráveszi Hollyt, hogy a hajóút idejére játssza el a barátnője szerepét. A kamu kapcsolattal csak-csak megbirkóznak, na de a valódi érzelmekkel… (Móra)

Vélemény: Az Ugly Love után, ami a maga módján igencsak megfeküdte a gyomromat, valami könnyedebb könyvet akartam olvasni. Így jutottam arra, hogy megpróbálkozom Marni egyik könyvével, akit a Könyvhéten volt szerencsém látni dedikálás közben. Igazság szerint már ott észrevettem, hogy mennyire pozitív személyisége van. Ez lehet, hogy furcsán hangzik, de olyan személyisége van a lánynak, ami szabályosan felvillanyozza a környezetét. Egész idő alatt mosolygott, minden dedikáltatóval nagyon kedves volt, sőt, még ajándékot is hozott nekik. Ekkor fordult meg először a fejemben, hogy szívesen olvasnék tőle, hogy vajon ez a fajta attitűdje mennyire tükröződik vissza a könyveiben... És azt kell mondanom, eléggé. 
A Rocksztárt kaptam karácsonyra egy nagyon aranyos kis limonádé, feltéve, ha az ember úgy kezdi el olvasni, hogy előtte kikapcsolja az agyát, s ahelyett, hogy a történet lehetetlenségére és életszerűtlenségére koncentrálna, inkább a poénokra figyel. Ha ilyen mentalitással vág bele valaki imádni fogja, mint én. Holly és Nick története nagyon aranyos, nagyon rózsaszín, és elképesztően cukormázas, de közben tele van öniróniára és szarkazmusra építő poénokkal, amik remekül megtörik ezt a "minden tökéletes, cuki és szép" légkört. 
Mindkét főszereplőnk egy-egy egyéniség, de azért ne várjuk tőlük, hogy megmentik a világot... Nem is ez a céljuk, hanem az, hogy szórakoztassanak minket, és azt sikerül is. Mivel az esetek túlnyomó többségében be vannak zárva a hajó egyik lakosztályába, rengeteg párbeszéd van benne, amik pattogósak, viccesek, egyszerűen felderítik az embert - ami elég kellemetlen tud lenni, ha az éjszaka közepén hangosan röhögsz rajta, miközben a szüleid a szomszéd szobában már pihenni szeretnének -. Remekül kijön, hogy mennyire különböznek egymástól, és ehhez semmi köze annak, hogy a fiú híres, a lány pedig nem. A felfogásuk és a gondolkodásmódjuk teljesen eltérő, és ez nagyon meglátszik, de szerintem éppen ez teszi érdekessé. A romantika olykor kissé mesterkélt - a körülményeket figyelembe véve ez nem is csoda -, de vannak igazán jó
Ami nagyon tetszett még, az a mellékszereplők. Külön kiemelném ezen a téren a ReadySet banda két másik tagját, Christ és Timet, utóbbit főleg azért, mert - enyhe spoiler, bár ez már gyakorlatilag azonnal kiderül - ő az egyik meleg karakter a könyvben, ám ez teljesen természetesen van tálalva a könyvben. Nincs benne semmiféle dráma, csak egy mellékes információ. Nincs túlragozva, részletezve, vagy ilyesmi, mert ez egy kicsit sem számít. Teljesen természetesnek veszi mindenki, és ezt imádtam. 
Negatív ellenpéldaként említeném Holly két unokatestvérét, Claire-t és Allisont, akiket szívem szerint elástam volna a hátsó kertben. Ennyire unszimpatikus, akasztani való karakterekkel már régen találkoztam, de ide sorolhatnám az anyjukat is, akinek az a mániája, hogy Holly súlyán problémázik... Amire én csak annyit tudok mondani, hogy végre egy olyan főhősnő, aki, bár nem kövér, vagy ilyesmi, de van rajta mit fogni. Nem is emlékszem rá, hogy mostanában olvastam volna olyan könyvet, amiben a főhősnőnknek nem tökéletes az alakja, de ez valójában nincs kihangsúlyozva, tehát nem arra épít a cselekmény, hogy bár a lány duci, mégis megtalálja a nagy szerelmet.
Ugyan ez a kötet elméletileg nem tartozik bele a Smith High-sorozatba, vannak benne utalások az első részre, ami azonban nekem egy kicsit sem volt zavaró, annak ellenére, hogy még nem olvastam azt a könyvet - de ezek után mindenféleképpen sort kerítek majd rá -. Sőt, még azt is mondhatnám, hogy sikerült meghoznia a kedvemet az olvasáshoz.

Kedvenc karakter(ek): Nick, Tim, Corey
Gyűlölt karakter(ek): Allison, Claire, Jen
Pont: 10/10

Alapok:

Nyelv: magyar
Fordította: Zalotay Melinda
Kiadta: Móra Kiadó
Év: 2014
Oldalszám: 302
Sorozat: -

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése