2015. december 10., csütörtök

Blogturné #118 - Claire Contreras: Üvegszív

Miért: Megtetszett a fülszövege.

Tartalom: Még hányszor fogja összetörni a szívem? Még hányszor kell újra megragasztanom?

A bátyám legjobb barátja. Együtt nőttünk fel.

Fiatal lányként ő tanította meg, milyen, ha megérintenek és úgy istenigazából megcsókolnak. Később azt is ő mutatta meg, mennyire fáj, ha elveszítünk valakit, aki közel áll hozzánk. Csak arra nem készített fel, hogyan birkózzak meg a kínnal, miután összetörte a szívem.

És most újra eljött értem, úgy néz rám, mintha fel akarna falni. Szinte minden ellenünk szól, és csak egy dolog mellettünk. A szerelem.

Felkavar. Elringat. Megtanít harcolni az érzésért, amiért érdemes. (WOW)

Vélemény: Lehet, hogy én leszek az egyetlen, aki számára ez a regény annak ellenére lett igazán maradandó, és meghatározó, hogy egyáltalán nem egy világmegváltás a története. Nem kell tőle sokra számítani, mivel nem markol nagyot, ellenben nekem, személy szerint rengeteget adott.
Nem is olyan régen, egy másik turnés könyv kapcsán tudom, hogy említettem, milyen jó történet volt az újrakezdésről. Azt hiszem, kissé elhamarkodottan ítéltem, mert akkor még nem olvastam Claire Contreras regényét. Különleges az egész. Ez elsősorban a felépítésének köszönhető, szerintem, mivel, a legtöbb, hasonló témájú regény ugyebár arról szól, hogy jön a nagy Ő, egymásba szeretnek a főhőssel/nővel, majd jön a tragédia, és az egyikük meghal. Általában az ilyen könyvek ugyebár azzal érnek véget, hogy az életben maradt fél ígéretet tesz magának - jellemzően a temetésen, vagy nem sokkal azután -, hogy megpróbálja újrakezdeni az életét. Na, Elle és Oliver története nem ilyen. Ráadásul, szerintem ez nem is New-Adult, hanem sokkal inkább a felnőtt korosztálynak szóló regény, ennek ellenére, nekem nagyon tetszett.
A legnagyobb erőssége szerintem az, ahonnan indít. Elle úgy egy évvel korábban elveszítette a férjét, és ekkortájt jut el odáig, hogy lassan elengedje a gyászt. Ebben pedig, szerencsére nem csak a saját családja, hanem természetesen Wyatt, a férj családja is a segítségére van. Jó volt látni, hogy a két család együtt küzd meg ezzel a nehéz helyzettel, és nem arról volt szó, hogy egyik kvázi kiveti magából a másikat egy ilyen tragédia után, pedig, mint tudjuk, ez is elő szokott fordulni, sajnos. Persze, nem kell félnünk attól, hogy nem látjuk, miként alakult a pár kapcsolata, néhány emlék azért vázolja nekünk, hogy jutottak el Wyatt elvesztéséig, de szerencsére nem ez a hangsúlyos, hanem az, ahogyan Oliver, Elle kamaszkori szerelme visszatér a nő életébe. 
Alapvetően tetszett, hogy bár volt valamennyi előzménye a kapcsolatuknak, a jelenben mégis lassan bontakoztak ki közöttük a dolgok, ami nem is csoda, hiszen Elle-ben azért van némi tüske a férfival kapcsolatban, ami csak fokozatosan szívódik fel, hogy aztán a seb begyógyulhasson. Ezért is találó egyébként a történet címe, hiszen Elle szíve valóban nagyon törékeny, és nem feltétlen Wyatt, hanem sokkal inkább Oliver miatt. Míg olvastam, bár drukkoltam kettejüknek, hogy meg tudják oldani a problémájukat, közben mindvégig az a mondás járt az eszemben, amit még talán az egyik nagymamámtól hallottam először: aki egyszer összetörte az ember szívét, az másodjára is össze fogja. Éppen ezért ő nem a felmelegített kapcsolatok híve, és minél többet gondolkoztam ezen. rájöttem, hogy alighanem neki van igaza. Ettől függetlenül fenntartom, hogy mint minden szabály alól, ezalól is lehetnek kivételek, persze.
A romantika rendben volt, meglepő módon, nem éreztem indokolatlanul soknak és feleslegesnek, pedig sok történet esetében elő szokott fordulni, hogy a cselekmény egy idő után nem is szól másról, csak a láthatatlan, rózsaszín nyáltengerről... De szerencsére Contreras könyve jóval több ennél, egy valódi élmény elolvasni, még ha picit nehezen is indul be, higgyétek el, megéri. 
A maga módján ez is egy jól megírt, szerethető kivétel, valós karakterekkel, akiket nem muszáj csak szeretni, vagy csak utálni, hanem képesek valós érzéseket kiváltani az emberekből. Régen találkoztam ilyen könyvvel, szóval örülök, hogy a kezembe került :) 

Kedvenc karakter(ek): Elle, Oliver
Gyűlölt karakter(ek): -
Pont: 10/10

Alapok:

Nyelv: magyar
Fordította: Bótyik Bettina Zora
Kiadta: WOW Kiadó
Év: 2015
Oldalszám: 352
Sorozat: Hearts (#1)



Résztevő blogok listája:

12.06. - Angelika blogja
12.10. - CBooks
12.14. - Szembetűnő

12.18. - Dreamworld

Nyereményjáték:

Az Üvegszívben fontos szerephez jut Elle szenvedélye, a művészet. A turné során hét állomáson hét olyan könyvnek a borítójából találtok majd egy részletet, amelyben legalább egy szereplő művész, vagy valamilyen szerephez jut a regényben a képzőművészet. Ezeknek a könyveknek a címeit várjuk a Rafflecopter dobozban. A szerencsés nyertes egy Üvegszív regénnyel, egy kitűzővel és egy könyvjelzővel lesz gazdagabb. Jó játékot kívánunk!


Figyelem! A kiadó csak Magyarország területére szállít, a nyertesek jelentkezését pedig az értesítéstől számított 72 órán belül várjuk, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése