2015. december 1., kedd

Blogturné #110 - B. N. Toler: Lélekvesztők

Miért: Megtetszett a fülszövege.

Tartalom: Hat évvel ezelőtt egy tragikus baleset megváltoztatta az életem. Örökre.

Charlotte a nevem, de általában Charnak hívnak. És van egy különleges képességem: tudok a holtakkal beszélni.
Látom azokat a lelkeket, akik nem tudnak átkelni, mert valamilyen elvarratlan szál még itt tartja őket. Fáradhatatlanul segítettem nekik, de ennek az volt az ára, hogy feladtam a saját életem. Végül pénz, otthon és remény nélkül már csak egy megoldást találtam.
De abban a pillanatban, ahogy a halálba ugrottam volna, Ike McDermott megmentett. Ez a jóképű katona megmosolyogtat és felvidít mindenkit. Kedves és gyengéd.
És nem él.
Megállapodást kötöttünk. Segít nekem otthont és munkát találni, ha én is segítek neki. Az ő lezáratlan ügye az ikertestvére. George szétesett Ike halála óta, aki addig nem bír békében átkelni, amíg a bátyja élete egyenesbe nem kerül.
Amikor beleegyeztem az alkuba, fogalmam sem volt, hogy bele fogok szeretni mindkettejükbe. Márpedig azzal, ha megmentem George-ot, el kell engednem Ike-ot.
De hogyan mondhatnék le a szívem feléről? (WOW)


Vélemény: Tudni kell rólam, hogy kiskamasz korom óta rajongok az olyan misztikus történetekért, ami szellemeket látó emberek, és szellemek közötti kapcsolatokról szólnak. Ez nagyrészt Meg Cabot: Mediátor sorozatának köszönhető, ami akkoriban jelent meg, és engem azonnal levett a lábamról. Éppen ezért, mivel a Lélekvesztők is ezt a témát boncolgatja, nagyon komoly elvárásokkal kezdtem el olvasni, és azt kell mondanom, ezek nagy részét sikeresen teljesítette a könyv, ugyanis nekem nagyon tetszett, egyetlen egy dolgot leszámítva, ez pedig történet vége, de csak azért, mert az nagyon kiszámítható volt, már gyakorlatilag a legelső elejtett félmondatnál tudni lehetett, mire akarja kifuttatni Tolert a cselekményt. Valójában azonban ez se egy nagy probléma, mivel számomra nem rontotta el az olvasásélményt, ugyanúgy bele tudtam élni magam és izgulni a szereplőkért, könnyen kitalálható végkifejlet ide vagy oda. 
Kifejezetten jó húzás szerintem, hogy Charlotte nem tud hozzáérni a szellemekhez. Így, amikor Ike besétál az életébe, kettejük között valóban egy mély, lelki kapcsolat alakul ki, hiszen csak beszélgetni tudnak egymással. Éppen ezért, rengeteg közöttük a párbeszéd, amelyek fokozatosan mélyülnek el, és mennek el adott esetben erotikus irányba is, ami amúgy egy nagyon érdekes színezetet ad a történetnek, bár lehet, hogy valakinek ez sok lesz egyébként, az se tartom kizártnak, de nekem ez kifejezetten érdekes, és egy komoly pozitívum volt. Plusz, egyenesen imádtam, hogy ezek ketten próbálják kölcsönösen megmenteni egymást, elvégre Char-nak is sikerült elég mélyre kerülnie a balesete, és a képessége megjelenése óta - olyannyira, hogy Ike a lehető legjobbkor bukkan fel az életében, amúgy -. 
Nem számítottam rá egyébként, hogy ebben a történetben kialakul majd egy szerelmi háromszög is - nesze neked, ha csak a lényeget megragadva olvasol fülszöveget -. Ennek az az elsődleges oka, hogy én teljese más irányba vittem volna el ezt az egészet, mint az írónő, de egyébként működött ez a szál is, bár... Nem tudom. Ike-ban azt szerettem, hogy tényleg nagyon jólelkű, szerethető valaki, és hogy mennyire mélyen tud kötődni Charlotte-hoz, aminek szerintem nem is feltétlen az az oka, hogy ő már átlépett a túlvilágra, és emiatt a lány az egyedüli, akivel kommunikálni képes. George viszont... Hát, George nem lett a szívem csücske. 
Meggyőződésem, hogy Charlotte igazából csak azért szeretett bele ebbe a pasiba is, mert majdnem tökugyanúgy néz ki, mint Ike, plusz, hús-vér ember. Lehet, hogy ez így gonoszul hangzik - sőt, biztos -, de én messze nem éreztem annyi kémiát kettejük között, mintha Ike-ról lett volna szó. Ettől függetlenül az, ahogyan a lány mindent megtesz annak érdekében, hogy megmenthesse George-ot, nagyon megható, ez tény, bár szerintem olykor kicsit inkább fejjel rohanok a falnak mentalitással próbálja meg orvosolni a problémát, ami nem mindig célravezető. De George egyébként szerintem nem is akarja, hogy megmentsék. Mindegy, mindenki látott már NA-regényt, tudjuk mi lesz a nemakarásból. :) 
Összességében én csak ajánlani tudom ezt a könyvet, nekem maximálisan elnyerte a tetszésemet, és mivel relatíve rövid, egy kellemes délutáni-esti kikapcsolódáshoz egyszerűen tökéletes könyv. Ugyan nem egy humorra építkező könyv, ettől függetlenül a maga módján nagyon is szórakoztató olvasmány. Ha nem is Best of, de mindenféleképpen egy nagy kedvenc, legalábbis nálam

Kedvenc karakter(ek): Ike, Charlotte
Gyűlölt karakter(ek): Misty
Pont: 10/10

Alapok:

Nyelv: magyar
Fordította: Dudás Éva
Kiadta: WOW Kiadó
Év: 2015
Oldalszám: 320
Sorozat: -


Résztevő blogok listája:

11/29. Könyvszeretet
12/01. CBooks
12/03. Kelly és Lupi Olvas
12/05. Dreamworld

Nyereményjáték:

A WOW Kiadónak köszönhetően nyereményjátékra invitálunk titeket. Minden állomáson egy olyan film, sorozat, vagy könyv vár titeket, amelyben kísértetek találhatóak. A történet címének betűi a turné állomások bejegyzésében vannak elrejtve, nektek kell ezeket a betűket megtalálnotok, hogy a betűket helyes sorrendbe rakva megfejthessétek a címeket. Hogy nyerhessetek, a Rafflecopter dobozban írjátok meg, melyik blogon melyik történet címével találkoztatok, valamint kedveljétek a WOW Kiadó, és a BlogTurné Klub lapját Facebookon. A szerencsés nyertes egy ajándékcsomaggal lesz gazdagabb, mely tartalmaz egy példány a Lélekvesztőkből, illetve egy kitűzőt és egy könyvjelzőt is! Sikeres játékot kívánunk nektek!

Figyelem! A postázás kizárólag magyarországi címre történik. A nyertesnek pedig 72 óra áll rendelkezésére válaszolni a megküldött értesítő levelünkre, ellenkező esetben újat sorsolunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése