2015. július 24., péntek

Blogturné #69 - Darynda Jones: Első sírhant

Miért: Megtetszett a fülszövege.

Tartalom: Charley Davidson nyomozónő már 5 évesen beszélt a halottakkal. Sőt, az is megesett, hogy a halottak kértek tőle egy-egy apró szívességet, mint például igazságszolgáltatást a gyilkosaiknak. Charley azonban nagy árat fizet a képességéért, álmában ugyanis egy titokzatos idegen akarja megkaparintani magának a testét.. (Athenaeum)

Vélemény: Egy örök frázissal kezdeném ezt a kritikát, miszerint, ne a borítója alapján ítéljük meg a könyvet. Tény, hogy nem túl figyelemfelkeltő sem a grafika, sem a cím, de ha ezen túl tud lépni az ember, és ad neki egy esélyt, rájöhet, hogy ez akár egy egészen pofás kis sorozat is lehet. 
Urban fantasy - és ezen belül is elsősorban Anita Blake - rajongóknak tudnám leginkább ajánlani ezt a sorozatot, ugyanis Charley története nagyon sokban hasonlít a fent említett hősnőjéhez. Azt azonban már most leszögezném, ha valaki csak és kizárólag a szexjelenetek tömkelege miatt olvasná Laurell K. Hamilton könyveit, akkor ezt nem fogja a sajátjának érezni, ugyanis Charley esetében nem ezen van hangsúly - bár, nincs benne hiány sem -. A hangsúly sokkal inkább a lány - vagy nő, kinek, hogy tetszik - képességén igaz, kezdőkötetről lévén szó, nem tudunk meg olyan sokat a működéséről, hogy ezt, a lelkek továbbengedésén túl mire lehet még vajon használni. Engem személy szerint ez a kérdés is arra sarkall, hogy folytassam a sorozat olvasását. Nekem már maga a szellemvilág és az emberi kapcsolata is nagyon érdekelt, és hogy ebbe a különös körforgásba hogyan illeszkedik bele Charley és a halál angyala szerepkör. Jó, hogy emberként kezeli az elhunytakat is, erre az egyik legjobb példa - pici spoiler - Mr. Wong, aki az egész könyvben nem csinál semmit, mint áll a lány lakásának sarkában és bámulja a falat. Banálisnak tűnhet, de ebből elég poénokat ki lehet hozni, és az írónő tesz is azért, hogy ez humorosnak és szánalmasnak hasson az olvasók szemében.
Nagyon hasonló stílusban íródik a sorozat, Jones megpróbál minden egyes mondatába valamilyen poént belecsempészni, egy kedves gesztus ugyan, de egy idő után elég sok tud lenni, és úgy érezhetjük, mintha megcsömörlenénk tőle.  Ennek ellenére, Charley karaktere abszolút szerethető, legalábbis én nagyon bírtam őt ebben a kötetben. Szeretem a kissé öniróniába hajló, szarkasztikus humort, és ezt nagyon jól hozza. És a megcsömörlés sem jelenti azt, hogy egyes részeken nem lehetne igazán hangosan nevetni.
Jones viszonylag sok mellékszereplőt mutat be nekünk ebben a részben, akiknek jórésze biztosan komoly szerepet kap majd a későbbiekben. Egyelőre sokukat felületesnek érezhetjük, de szinte garantált, hogy idővel mindenkit alaposan meg fogunk ismerni. Engem személy szerint Rocket karaktere fogott meg a legjobban, mert az ő személyében van valami nagyon abszurd. Újabb pici spoiler: vajon mi lehet buli egy kísértetnek abban, hogy elhunyt emberek nevét vési fel egy elmegyógyintézet falára? Ez engem nagyon érdekelne, mert úgy érzem, most még nem kaptam maximálisan kielégítő választ ezzel kapcsolatban.
Engem meglepett, milyen komoly hangsúlyt fektet az írónő arra, hogy bemutassa Charley és a családja kapcsolatát, ami, mivel egy mozaik családról van szó, talán nem is olyan egyszerű, mint elsőre látszik. Nekem kifejezetten tetszett, ahogy bemutatta például a lány mostohaanyját, aki egy távolról sem szimpatikus nő, mégis, szerintem valahol megérthető, miért nem tudja szeretni a főszereplőnket. Teljesen más habitust képviselnek, ráadásul a nő szerintem még direkt módon rá is játszik a kettejük között feszülő ellentétre.
A gyilkossági szál nekem személy szerint tetszett, de az még jobban, hogy nem egy romantikus nyáltengerben úszó könyvet foghattam a kezeim között. Reyes, bár sokszor említik, alig szerepel, s az elején ez nagyon jól mutatja a személye körül kirajzolódó misztikumot, ami szerintem a maga nemében nem volt rossz, jóllehet, én nem egészen olyannak képzeltem el őt, mint kellett volna, de ez az én bajom. :)
Ha még nem tetted, érdemes belevágni, és elolvasni ezt az első részt, szerintem a műfaj szerelmesei nem fogják megbánni. 
 

Kedvenc karakter(ek): Reyes, Cookie
Gyűlölt karakter(ek): -
Pont: 8/10

Alapok:

Nyelv: magyar
Fordította: Varga Krisztina
Kiadta: Athenaeum Kiadó
Év: 2013
Oldalszám: 440
Sorozat: Charley Davidson (#1)

http://i.imgur.com/Tp9K6uc.png?1

Résztvevő blogok listája:

07.24 CBooks
07.25 Insane Life  
07.26 Könyvszeretet
07.27 Függővég
07.28 Könyvszeretet
07.29 Insane Life 
07.30 CBooks

Nyereményjáték:

Charley képessége a halottak szellemeinek észlelésén alapul, és a sorozatban nagy szerepet kap a Nagy Kaszás is. Nektek a mostani játékban a feladatotok a különböző vallások és hiedelemvilághoz tartozó halálos végzet, halálistenek, esetleg halál démonok beazonosítása. Minden állomáson találtok egy kis utalást az adott “halálról” és ha van róla jellegzetes ábrázolás, akkor azt is megtaláljátok.

(Figyelem! A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz. A nyertesnek pedig 72 óra áll rendelkezésére válaszolni a megküldött értesítő levelünkre, ellenkező esetben újat sorsolunk.)

A mai istenség a görög mitológiából lehet ismert, Zeusz, a főisten egyik testvére. Felesége Persephone volt, akit elrabolt az édesanyjától, a töldművelés istennőjétől, Démétértől. Végül megenyhült, és hagyta, hogy hitvese időnként meglátogathassa az édesanyját. Birodalmán több folyó haladt keresztül, ezek közül a Styx a leghíresebb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése