2018. július 11., szerda

Blogturné - Neil Patrick Harris: A különc varázsló

Miért: Neil Patrick Harris.

Tartalom: Carter szülei halála után nagybátyjához kerül. Sajnos Sly, aki bűvész, lopásból tartja fenn magát. Carter így hányatatott körülmények között menekül nagybátyjával egyik hajléktalanszállóról a másikra. Amikor azonban Sly nagybácsi őt is lopásra kényszeríti, úgy dönt, hogy elmenekül. Sly nagybácsi üldözőbe veszi, Carter végül egy mozgó vonatra ugrik, és egy kis városban ébred másnap. Étel után kutatva találkozik Mr. Vernonnal, aki egy csodálatos bűvész, de nem az artista társulat tagja. Mr. Vernon egy bámulatos kártyatrükkel búcsúzik, és eltűnik Carter szeme elől egy lapot maga után hagyva. Mikor Carter megvizsgálja a kártyát, észreveszi, hogy össze van ragasztva. A kártyalapot szétválasztva egy címet talál Mr. Vernon nevével. A fiú nem tud ellenállni a kísértésnek, és felkeresi a címet, ahol már várnak rá…


Vélemény: Azt hiszem, egyértelmű, miért vállaltam el ezt a könyvet. :) Nagyon szeretem Harris humorát, és kíváncsi voltam, hogy ezt vajon hogyan tudja megcsillogtatni egy gyerekkönyvben... És azt kell mondanom, hogy számomra ez egy kicsit visszásan sült el. Értem én, hogy Carter történetét igyekszik viccesen előadni, ez rendben is van, csakhogy a narrátor stílusától én egyszerűen a falat kapartam. Annyira tenyérbemászónak éreztem, hogy szívem szerint lekapartam volna az arcomat olvasás közben. Magyarul: lehet, hogy NPH egy remek komikus, humorista, de az írási képességeit olykor kedvem támadt kétségbe vonni. Bár, az is eszembe jutott, hogy a helyenként idegesítő humor és stílus akár koncepció is lehet nála, de ehhez szerintem mindenféleképpen érdemes lesz kézbe venni a folytatást, hogy meggyőződhessek róla. Addig is, marad a kétkedés.
Szerencsére, amikor magáról Carter-ről olvashatunk, azok a részek már meglepően komolyak, sőt, olykor komorak, kiváltképp a történet elején. A kisfiú ugyanis öt évesen elárvul,és egy olyan rokonához kerül, aki zsebtolvajlásból tartja el magát, és a siker érdekében attól sem riad vissza, hogy az unokaöccsét trükkökre tanítsa, majd a tudásával visszaéljen. Nekem ezt borzasztó volt látni. Esküszöm, rendesen elszomorodtam, valahányszor Simlis nagybácsi a színre lépett, mert semmi más célja nem volt, minthogy kihasználja, és bántsa a gyereket. Ezek után csoda, hogy a fiú a szökés mellett döntött? Szerintem nem. 
A változást az jelenti az életében, amikor megismerkedik egy idős bűvésszel, Mr. Vernonnal, aki egy amolyan apa, bár inkább nagyapa-figurává válik a számára. Olyasvalakivé, akire egy gyereknek szüksége van, hogy boldogulni tudjon az életben: valaki, akitől nem csak tanulhat, de a maga módján még gondoskodni is tud róla. A kapcsolatuk kedves, és nagyon megható, főleg annak a sok viszontagságnak a tükrében, ami a történet elején éri hősünket.
Persze kalandokból sincs hiány, amik bohócok köré épül (akiket én gyerekkorom óta nem szívlelek,szóval maradjunk is ennyiben), ami a maga módján nem csak mókás, de még egészen komoly is, hiszen adott egy csapat rosszban sántikáló szerzet, és egy kisgyerek, aki szembeszáll velük. Én amolyan Reszkessetek, betörők! - érzést véltem felfedezni benne, de nem volt tolakodó, vagy zavaró.
Összességében ez egy kedves, vicces könyv, de én 9-10 éves kor alatti gyerekeknek nem ajánlanám, mert szerintem sok olyan részlet akad benne, amitől rosszul éreznék magukat - és itt most nem feltétlen a szülők elvesztésére gondolok, hiszen minden második Disney-mese így indít -. 


Kedvenc karakter(ek): Carter
Gyűlölt karakter(ek): Simlis bácsi
Pont: 10/9

Alapok:

Nyelv: magyar
Fordította: Bozai Ágota
Kiadta: Maxim Kiadó
Év: 2018
Oldalszám: 300
Sorozat: The Magic Misfits (#1)

kuloncvarazslokbanner.jpg megjelenítése

Résztvevő blogok listája:

07.11 - CBooks
07.13 - Kelly & Lupi olvas
07.15 -Olvasónapló

Nyereményjáték:

Mivel a könyv írója egy ismert színész, ezért most olyan színészeszeket kell kitalálnotok, akik
maguk is jó komikus vénával rendelkeznek. Minden állomáson találtok egy képet, a ti feladatotok pedig az, hogy a nevet beírjátok a megfelelő Rafflecopter dobozba. Ha velünk játszotok, megnerhetitek a kiadó által felajánlott nyereménykönyvet! :) (Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése