2014. december 10., szerda

Blogturné #36 - Jenny Han: Nincs nyár nélküled

Miért: Olvastam az első részt.

Tartalom: Belly eddig minden egyes nyarát Cousins Beachen töltötte, élete azonban most fordulóponthoz érkezett. Mivel Conraddal való rövid kapcsolata gyászos véget ért a télen, életében először otthon fogja tölteni a nyarat. Legjobb barátnője, Taylor remek tervekkel áll elő: hajókázás, sütkérezés a medence partján, új fiúk, akikre rá lehet kattanni. De amikor Jeremiah felhívja a hírrel, hogy Conrad eltűnt, látszólag minden a nyaraló felé viszi Bellyt. Vajon még egy nyarat eltölt azzal, hogy Conrad után fut, vagy végre képes lesz elengedni a fiút? (Könyvmolyképző)


Vélemény: Aki emlékszik még az előző rész turnéjára, az tudhatja, hogy nem nagyon szerettem az első részt, mivel egy olyan témát dolgozott fel - az én meglátásom szerint elég rosszul -, amely nagyon komoly szerepet játszott az én életemben is. Nos, mivel várható volt, hogy a második kötetben Susannah - Conrad és Jeremiah édesanyja - már nem fog szerepelni, abban bíztam, hogy így változik majd a véleményem a történettel kapcsolatban, ám sajnos nem így történt. Tapasztaltam némi javulást, nem mondom, de annyit nem, hogy teljes mértékben istenítsem ezt a könyvet. 
A stílus például szerintem fejlődött az első kötethez képest, sokkal összeszedettebbnek tűnt a számomra, igaz, itt is voltak szerintem indokolatlan, a mondanivaló közepébe beillesztett flashbackek, amikkel nem egyszer nem tudtam mit kezdeni, olyannyira kirántottak az olvasás élményéből. Értem, miért hozakodott elő néha Belly egy-egy emlékkel, csak az én véleményem szerint kissé máshogyan kellett volna ezt megoldani, hogy kevésbé legyenek élesek, és kissé érthetetlenek a váltások.
Sokat beszélgettünk erről a könyvről a többiekkel, és megállapítottuk, hogy valamivel tényleg komolyabb volt ez a rész, azonban a főszereplőink között akadtak olyanok, akiket szívünk szerint baseball ütővel csaptunk volna agyon... Míg más azt mondta, miért akarnánk, ők csak emberiek, éppen ezért esendőek. Ez rendben is van, persze. Emberből vagyunk, hibázunk, stb. De az emberi hülyeségnek is van egy olyan határa, amit nem szokás átlépni. Ha az ember sorozatban rossz döntést hoz egy kérdéssel kapcsolatban, és megérzi, hogy ezzel rossz irányba fordul az élete, akkor nem az a megoldás, hogy csak azért is meghozza még egyszer ugyanazt a rossz döntést, márpedig jelen esetben erről volt szó. 
Egy év telt el az első rész vége óta, tehát Belly betöltötte a tizennégyet - vagy a tizenötöt, sajnos nem tudom pontosan, mert a könyvben hol ilyen, hol olyan szám szerepel -, és én személy szerint arra számítottam, hogy ennyi idő elég volt a karaktereknek arra, hogy fejlődjenek, és érjenek egy kicsit, de sajnos tévedtem. Belly ugyanis ebben a részben elképesztően idegesítő - Conraddal egyetemben, természetesen -. Ezt a pici spoilert muszáj megosztanom veletek, hogy értsétek, miért tartottam Belly vélt, vagy valós jellemfejlődését rossznak: a történet egy pontján a lány szó szoros értelemben ellop egy nyakláncot, mondván, Conrad biztosan neki vette, és egy emlékkel indokolja meg, miért is jogos szerinte az, ami normális ember szemében a közönséges lopással egyenértékű.
Conrad, mint mindig, elvárja, hogy körülötte forogjon a világ, és Belly, valamint Jeremiah kétségtelenül asszisztálnak neki hozzá, amitől én hajlamos voltam agylobbot kapni. Értem én, hogy a testvéri szeretet, meg nyilván Belly reménytelen szerelme a fiú iránt szinte megköveteli az ilyesmit, de engem határozottan nem tett boldoggá. Ettől függetlenül számomra Jeremiah jelentette a regény fénypontját, mivel egyedül nála éreztem azt, hogy valóban változott a korábbiakhoz képest. Most már nyíltan szembesülhetünk azzal, hogy Belly rosszul döntött az első rész végén, hiszen nem Conrad, hanem az öccse szereti igazán ezt a lányt. Hogy megtudhassátok, vajon ezúttal jó döntést hozott-e Belly, el kell olvasnotok a könyvet. Ha visszavágytok a nyárba, mindenféleképpen érdemes. Annál is inkább, mert a tél közeledtével mindannyian szívesebben heverésznénk a napsütéses tengerparton, és ezt az élményt maximálisan visszaadja nekünk Jenny Han könyve.

Kedvenc karakter(ek): Jeremiah
Gyűlölt karakter(ek): Belly, Conrad
Pont: 6/10

Alapok:

Nyelv: magyar
Fordította: Tóth István
Kiadta: Könyvmolyképző Kiadó
Év: 2014
Oldalszám: ?
Sorozat: Summer (#2)

Résztvevő blogok listája: 

December 2 - Roni olvas
December 4 - Media Addict
December 6 - Zakkant olvas
December 8 - Kelly Lupi olvas
December 9 - Dreamworld
December 10 - CBooks

Nyereményjáték:

Jenny, Conrad és Jeremiah ezen a nyáron kicsit eltávolodik egymástól, ám a Couisins beach-en eltöltött nyarak emlékére rendeznek egy nagy bulit kamaszkoruk kedvenc helyszínén, azaz a tengerparti házban.. Légy te is a strandos parti részese és segíts a blogturnéban résztvevő blogok között összegyűjteni a parti kellékeit.

Mindegyik blogon elhelyezünk egy-egy képet, amin egy-egy tárgy, étel/ital, esetleg egy olyan kellék lesz, amivel a fiatalok feldobták a bulijukat. A te feladatod kitalálni, hogy mit ábrázol a kép, és beírni a Rafflecopter doboz megfelelő sorába. Ha ügyes vagy, neked is esélyed van megnyerni a 3 nyereménykönyv egyikét.

Strandbuli indul! 


Figyelem! A Kiadó csak magyarországi postacímre postázza a nyereménykönyvet. A nyertesnek 72 órája van válaszolni a nyeremény értesítő emailre, ha ez elmarad, akkor új nyertest sorsolunk. Érdemes olyan címmel játszani, amit gyakran nézel, ne maradj le!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése