2013. március 4., hétfő

Mira Grant: Etetés

Miért: Abstractelf ajánlotta, én pedig megvettem angolul. Mint kiderült, jó üzlet volt.

Tartalom: „Legyek bár élő vagy halott, az igazság nem nyugszik. A nevem Georgia Mason, és könyörgöm: cselekedjetek, amíg lehet!”
2014-ben kezdődött. Megtaláltuk a rák gyógymódját, és a közönséges nátha ellenszerét. Csakhogy ezek által valami újat teremtettünk, melyet senki nem tudott megállítani. A fertőzés terjedt, a vírustörzsek átvették a hatalmat a testek és elmék felett, és az így létrejött zombikat már csak egyetlen késztetés hajtotta: hogy bármilyen élőlényt, aki az útjukba kerül, felfaljanak.
Most, több mint húsz évvel a Feltámadás után a blogger testvérpár, Georgia és Shaun Mason úton vannak életük legnagyobb sztorija felé – és felfedik a fertőzötteket mozgató sötét összeesküvést. Nyilvánosságra akarják hozni az igazságot, még ha az életükkel fizetnek is érte. (Lazi)

Vélemény: Na, ez egy olyan disztópia, amit szívem szerint mindenkinek ajánlanék, a viccen kívül. Egyszerűen zseniális. Noha én személy szerint sohasem rajongtam a zombi-központú könyvekért - alig pár ilyet olvastam eddig -, abstractelf biztatására adtam neki egy esélyt, s milyen jól tettem! 
A világ felépítése remekül ki lett találva. Bár, ha őszinte akarok lenni, számomra eleinte furcsa volt, hogy a történet teljes mértékben a bloggerek köré csoportosul, annak ellenére is, hogy ezt Grant szépen megmagyarázza. A Feltámadás utáni világ olyannyira zárt, hogy a nyomtatott sajtó teljes mértékben értelmét veszti, mivel a lakosság zömének még az is komoly lelki terhet okoz, hogy elhagyja a saját lakhelyét, ahol biztonságban érzi magát egy esetleges zombitámadással szemben. Így az emberek már csak Interneten keresztül tájékozódhatnak a világ dolgairól, ami nagyban elősegítette a bloggerek "felemelkedését", ha lehet így mondani. A bloggerek azok, akik egy bizonyos szint elérése után ki mernek merészkedni a fertőzött zombiktól hemzsegő területekre is, hogy minél pontosabban közvetítsenek az USA állapotáról. Kisebb településeken még az is megeshet, hogy az ilyen "webes újságírókat" valóságos sztárokként kezelik. 
Ebben a cipőben jár Georgia Mason és az öccse Shaun. Ráadásul, az ő csapatukat - amelynek egy Buffy nevű lány is tagja - éri a megtiszteltetés, hogy elkísérjék a republikánus elnökjelöltet az egy éves kampánykörútjára. A feladatuk egyszerű: tudósítaniuk kell Rymann szenátor minden lépéséről úgy, hogy objektív, ám mégis, a férfi számára előnyös képet fessenek a körútról.   
És egyelőre legyen elég ennyi. Akit érdekel ez a könyv, olvassa el. Én egyszerűen imádtam. Régen nem olvastam olyan izgalmas történetet, amiben a horrorisztikus elemek ilyen jól megállták a helyüket a krimi és disztópia egyveleg közepette. A regény felépítése is bámulatos. Az átkötésül szolgáló blogbejegyzések baromi hatásosak tudnak lenni egy-egy fejezet előtt. Plusz, Grant sikeresen elérte, hogy a történet végére elhiggyem neki: itt aztán senki sincs biztonságban. Teljesen kiszámíthatatlan az egész. És éppen ezért, azonnal beránt, s rabul ejt. Nem bírod letenni.
De, amit a legesleginkább imádtam ebben az egészben, az Shaun és George kapcsolata volt. Oké, tudom, elvileg a legkevésbé sem volt incest ez a történet, de lássuk be, rengeteg olyan jelenet van, ami olyan mértékű fanservice-t közvetít, hogy öröm nézni. Nem egy olyan eset van, hogy az emberek furcsa szemmel néznek rájuk, amiért tényleg mindenhová együtt mennek, és nem hajlandóak külön szobában aludni. Teljes mértékben függnek egymástól... S mégis, ez nem tűnik betegesnek. Azt hiszem, éppen azért,mert egy olyan világban élnek, ahol csak egymásra számíthatnak.
 Az eddig leírtak mellett kiemelnék még egy nagy pozitívumot ezzel a könyvvel kapcsolatban, és az a magyar fordítás. Jóllehet, én magam, ha angolul olvasok egy könyvet, utána szabályosan irtózom a magyar kiadástól, de a Feed esetében kifejezetten pozitívan csalódtam. Véletlenül megtaláltam magyarul, és beleolvastam. A tapasztalat az, hogy remekül sikerült. A fordító jól átadta a regény hangulatát, és egy-egy oldalt végigböngészve, nincs olyan érzésem, mintha egy másik regényt olvasnék - holott gyakran esett már meg velem az ilyesmi annak idején -.
Őszinte leszek, ez az egyik legjobb könyv, amit idén olvastam - ha nem egyenesen a legjobb, de ez majd úgyis csak év végén fog kiderülni a számomra -. Sőt, nyugodtan csatlakozhat életem legjobb könyvei közé. 

Kedvenc karakter(ek): Shaun, George, Rick
Gyűlölt karakter(ek): -
Pont: 20/10

Alapok:

Nyelv: magyar
Fordította: ?
Kiadta: Lazi Kiadó
Év: 2012
Oldalszám: 432
Sorozat:  Newsflesh Trilogy (#1)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése