2015. július 3., péntek

Blogturné #66 - Jennifer Probst: Keresd az alkalmat

Miért: Megtetszett a fülszövege.

Tartalom: Verilyben sikeresen működik a házasságközvetítő, amelyet Kate Seymour irányít két barátnőjével karöltve. Kate nem pusztán okos üzletasszony, de titkos erő birtokában is van: amikor a szerelem ott vibrál a levegőben, akkor mintha áramütés érné. Ezt érzi, amikor találkozik Slade Montgomeryvel, a kissé indulatos és döbbenetesen jóképű válóperes ügyvéddel, aki egy napon beront a házasságközvetítő irodába, és bizonyítékot követel: nem teszik-e tönkre az ő sérülékeny húgát, aki Kate legújabb ügyfele? Kate csak úgy tudja meggyőzni a férfit arról, hogy ő nem csaló, ha megtalálja neki álmai asszonyát. De vajon sikerül-e Kate-nek megtartania a két lépés távolságot, amikor a férfi olyan hatással van rá, hogy szinte remeg a lába a jelenlétében? Vagy talán a házasságközvetítő is révbe ér egyszer? (Libri)

Vélemény: Mivel még sohasem olvastam az írónőtől, nem igazán tudtam, mire számítsak. Éppen ezért nem is voltak különösebb elvárásaim vele szemben, csak egy könnyed, kikapcsolódást ígérő könyvre vágytam, s ezt maximálisan megkaptam tőle. Probst jól ír, ezt el kell ismerni, kellemes, lendületes stílusa van, bár ez a rész kétségtelenül nem a humorra épít elsősorban. Inkább érezzük ezt egy bevezető kötetnek, annak ellenére, hogy a mai divatnak megfelelően minden kötet más-más párossal foglalkozik, most éppen Kate-tel és Slade-del.
Meg kell mondanom, nem tudtam elképzelni, hogyan fog működni az a csipetnyi misztikum a könyvben, amit az írónőnek sikerült belecsempésznie ebbe az egyébként teljesen realista világba, de be kell vallanom, szerintem nagyon találó volt. Nekem kifejezetten tetszett Kate képességének működése, de még az is, amikor elbizonytalanodik ennek sikerességével kapcsolatban. Adott egy újfajta ízt a történetnek, de nem zavaró, vagy fantasyba illő módon. Inkább olyan volt, mintha megfejelték volna egy kis spiritualitással az egész Kinnection - Katék ügyönksége - koktélt. 
Kate és Slade kettőse szerintem nagyon jól fel lett építve - bár be kell látnom, nem hoznak túl sok újat a romantikus regények tengerében -, számomra főleg a férfi főszereplőnk adott egy aprócska, de szerintem jópofa újdonságot, ugyanis mindenki kedvenc válóperes ügyvédje szemüveges. Ez tényleg nem tűnik nagy dolognak, de gondoljatok bele: manapság minden pasi karaktert abszolút tökéletesnek ábrázolnak, így az ember egy ilyen csekély tökéletlenségnek is képes örülni, mert végre valami, ami nem sztenderd. Bár lehet, hogy csak én díjazom az ilyesmit, ezt nem tudom.
A kettejük közötti romantika tetszetős, bár, mint a legtöbb felnőtt könyv, egy idő után már ez is csak a szexről szól szinte, ami picit zavaró lehet, annak ellenére, hogy vannak egészen emberi pillanatok is a könyvben. Ilyen például Kate kutyája, Robert, ami azért érdekes, mert a kutyus két hátsó lába már használhatatlan, s jól be van mutatva, hogy emiatt milyen egyedi, sajátos ritmust alakítanak ki ők ketten, s ezzel együtt milyen boldoggá teszik egymást. Aranyos és megható történet az övék, nekem igencsak közel nőtt a szívemhez.
A Társszerzők működésének bemutatása nekem nagyon tetszett, bár nem vagyok otthon a témában, így nem tudnám nektek megmondani, hogy a Probst által vázolt kép vajon mennyiben hiteles, avagy mennyiben nem... de szerintem lehet benne valamennyi realitás, hiszen mindhárom nő nagyon lelkiismeretesen és a végletekig alaposan végzi a munkáját, ami olykor igen viccesen nyilvánul meg... De ettől függetlenül én például nem nevezném ezt a részt annyira humorosnak. Aranyos, egyszer olvasós, de nem egy humortenger. Szórakoztató, de nem a megnevettető, sírva röhögős módon. Nem bonyolult a cselekmény, de jól bemutatja, milyen nehéz párt találni egy bizonyos életszakaszban, épp akkor, amikor az ember talán a legjobban vágyik az ilyesmire.
Én csak ajánlani tudom ezt a könyvet, ha valami habkönnyű kikapcsolódásra vágysz, ebben megkapod. Van egy megfoghatatlan, kellemes, nyugodt hangulata, amitől egyszerűen öröm olvasni. Felnőtt irodalommal kapcsolatban szerintem még nem éreztem ilyesmit, így ez nekem nagyon jó élmény volt.


Kedvenc karakter(ek): Kate, Slade
Gyűlölt karakter(ek): -
Pont: 8/10

Alapok: 

Nyelv: magyar
Fordította: Babits Péter
Kiadta: Lib
ri Kiadó
Év: 2015
Oldalszám: 490
Sorozat: Searching for... (#1)


Résztvevő blogok listája:

06.27. - Kristina blogja
06.28. - Angelika blogja
06.29. - Szembetűnő
06.30. - Deszy könyvajánlója
07.01. - Dreamworld
07.02. - Insane Life
07.03. - CBooks

Nyereményjáték:  

A Keresd az alkalmat hősnőjének, Kate-nek, saját bevallása szerint akut vígjáték függősége van, s a regényben számos komédiát említenek. Hét állomásos játékunkban hét különböző szórakoztató mozifilm magyar címét kell kitalálnotok a közreadott rövid jellemzések alapján.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

A mai kitalálandó film:
David Dobkin rendezte ezt a 2005-ös amerikai romantikus vígjátékot, amit gyakran szoktak a haver filmek példájaként említeni. A forgatókönyvet Steve Faber és Bob Fisher írta, a zenéért pedig Rolfe Kent felelt.

a Rafflecopter giveaway

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése