2018. december 13., csütörtök

Blogturné - Jay Asher: Micsoda fény!

Miért: Jay Asher.

Tartalom: Sierra szeretné megérteni. Caleb szeretné jóvátenni.

Együtt rátalálhatnának az igaz szerelemre – ha elég bátrak ahhoz, hogy elfogadják, ami történt.

Keserédes történet az első szerelemről, a megbocsátás erejéről és a második esélyekről. Arról, hogyan lásd meg a másik valódi személyiségét. Sierra csak átmenetileg lakik a városban: a családjával minden évben eltöltenek itt egy rövid időszakot. Ez idő alatt a lány megpróbál érzelmileg távol maradni a fiúktól – Caleb pedig épp azon dolgozik, hogy megbocsásson önmagának, miután egy szörnyű tettet vitt véghez. A fiú szerint: mindenkinek lehet néha rossz napja. De csak akkor kezd el hinni ebben igazán, miután megismerte Sierrát. (Könyvmolyképző)

Vélemény: Azt hiszem, már korábban is írtam, hogy Jay Asher az egyik kedvenc íróm, eddig mindössze egyetlen egy könyvet olvastam tőle, amitől nem voltam elájulva. A Micsoda fény! azonban ismételten magasra tette a mércét ezen a téren. Egyszerűen imádtam.
A történet egyszerre cuki, és, amint az a fülszöveg is elárulja, keserédes. Ez éppen annak köszönhető, hogy a cselekményben hullámzik a boldogság és a dráma. Sierra életében valahol egyszerre tragikus és örömteli, hogy a családja foglalkozása miatt minden évben kap pár hetet, amikor önfeledten boldog lehet Kaliforniában (s ebben persze oroszlán része van Caleb személyiségének is), de ezen kívül az oregoni hidegben kénytelen élni, és a faiskolájukban dolgozni.
Caleb kimondottan aranyos, de engem nagyon-nagyon emlékeztetett a Leaving Paradise sorozatának Calebjére. Vele mondhatjuk, hogy ugyanaz történik: az életében van egy törés, amiről az egész városnak megvan a véleménye. De, ez gyakorlatilag meg is osztja a közösséget, mert mindenki a saját elképzeléséből indul ki ezzel kapcsolatban (ahelyett, hogy egyszer az életben megkérdezné a fiút, hogy és egyébként ez mi is volt? Hogy is volt?). Oké, elismerem, elég érzékeny dologról van szó, de én lehet, hogy nem feltétlen tojáshéjakon lépdeléssel oldottam volna fel a konfliktust, hanem letaroltam volna, de ez az én saját nünükém, és hülyeségem.
Aki hirtelen kirobbanó, és heves romantikára számít, annak le kell hűtenem az elvárásait, ugyanis a történet igen lassan építkezik ezen a téren. De, ha belegondolunk, hogy a hőseink alapvetően az ország két végében élnek, ez talán nem is akkora csoda. És még így is érezhető a kettejük közötti kapocs.
Engem teljesen elvarázsolt ez a "mese", szerettem, de biztos vagyok benne, hogy ezt szenteste fogom újraolvasni, mert ez az a történet, ami képes megidézni számomra az igazi, hamisítatlan karácsonyi hangulatot, amiben már rég nem volt részem. Hatalmas kedvenc, csak ajánlani tudom mindenkinek! :)

Kedvenc karakter(ek): Sierra, Caleb
Gyűlölt karakter(ek): -
Pont: 10/20

Alapok:

Nyelv: magyar
Fordította: Nagy Boldizsár
Kiadta: Könyvmolyképző Kiadó
Év: 2018
Oldalszám: 264
Sorozat: -

A képen a következők lehetnek: egy vagy több ember és szöveg

Résztvevő blogok listája:

11.29. - Sorok Között Könyves Blog
12.01. - Dreamworld (extra állomás)
12.03. - Sorok Között Könyves Blog (extra állomás)
12.05. - Never Let Me Go blog
12.07. - Hagyjatok! Olvasok! (extra állomás)
12.09. - Deszy könyvajánlója
12.11. - Hagyjatok! Olvasok!
12.13. - CBooks
12.15. - Dreamworld
12.17. - Kelly & Lupi olvas

Nyereményjáték:

A kötet hősnője, Sierra gyakran használ a beszédében kevésbé ismert, idegen szavakat, és ezzel sokszor viccelődnek is.

A mostani játékunk során pár idegen szó jelentését találod meg, a feladatod, hogy írd be a megfejtést a Rafflecopter doboz megfelelő sorába.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

A mai szó: beszámol, jelentést tesz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése