2018. január 27., szombat

Blogturné #284 - Sarah J. Maas: Köd és Harag udvara

Miért: Sorozatfolytatás.


Tartalom: Én nem vagyok jó. Semmi vagyok, és a lelkem, halhatatlan lelkem el van átkozva… Mintha a tüdőm is cserbenhagyott volna, de próbáltam levegőt venni, hogy ki tudjam mondani, hogy nem. Nem.


Miután Feyre kiszabadította szerelmét, Tamlint a gonosz tündérkirálynő karmai közül, már halhatatlanként, tündérmágiája birtokában tér vissza a Tavasz udvarába. De nem feledheti sem a szörnyűségeket, melyek révén megmentette Tamlin népét, sem az alkut, amit Rhysanddel, az Éjszaka udvarának rettegett főurával kötött.
Egyre jobban bevonódik Rhys ügyeibe és fellángoló érzelmei hálójába, ám háború közeleg: egy minden eddiginél hatalmasabb gonosz erő fenyeget azzal, hogy mindent elpusztít, amiért Feyre valaha küzdött.
Szembe kell néznie a múltjával, elfogadnia különleges adottságait és döntenie kell a sorsáról.
Oda kell adnia a szívét, hogy meggyógyítsa a kettéhasadt világot. (Könyvmolyképző)



Vélemény: Nagyon vártam az ACOTAR folytatását, mert, bár nem volt igazán cliffhanger a vége, vagy ilyesmi, egy teljesen új felállás alakult ki a végén, ami igencsak felkeltette az érdeklődésemet. Feyre, immáron halhatatlanként próbál beilleszkedni Tamlin udvarának életébe, amire nagy szükség van, elvégre rövidesen hozzámegy Tam-hez, és megkezdheti a kissé egyhangú, ám remélhetőleg boldog életét, egy "apró" kis bökkenőt leszámítva. 

Sajnos, amennyire kedveltem Tamlint az előző részben, Maas-nak sikerült legalább annyira, ha nem még jobban, meggyűlöltetnie velem, ráadásul rögtön, a második rész elején. A főtündér ugyanis, bár állítása szerint szereti Fey-t (el is akarja venni, ugyebár), lényegében látványosan tesz arra, hogy a lány poszttraumás stressztől szenved. Valahányszor behunyja a szemét, újraéli azokat a borzalmakat, amiken Amarantha jóvoltából kellett átesnie. És erre mi Tamlin reakcija? Felveszi a  "Kit érdekel?" mentalitást, és a szőnyeg alá söpri a problémát. Így talán nem meglepő, hogy valósággal ujjongtam, amikor Rhys, igazából a regény legkiszámíthatóbb pontján, felbukkan, és magával viszi hősnőnket a saját udvarába. És én még az elején gondolkoztam, hogy miért is nem jelent meg korábban... Aztán eszembe jutott. Lényegtelen, ami számít, az az, hogy ennek a résznek egyértelműen az éjtündér az abszolút fénypontja. Már az első részben is bírtam őt, de itt egyenesen oda meg vissza voltam érte. 
Jóllehet, Rhysandet sem lehet szentnek nevezni, mégis ő az, aki valóban támasza lesz a lánynak. Meglepő módon, ezerszer empatikusabb, mint Tamlin , ahogyan az szerintem elvárható lett volna, és éppen ez az, ami az én szememben beleverte az utolsó koporsószöget a másik férfi iránt érzett rajongásom koporsójába. Hogy lehet az, hogy Rhysnek kell megtanítania Feyre-nek, hogy mit jelent igazából tündérnek - és egyáltalán, halhatatlannak lenni -, amikor a lány még hónapokat töltött el a vőlegénye mellett az új formájában? Szerintem erre az a nagyon egyszerű magyarázat, hogy Tam-et minden, de tényleg, minden! jobban érdekelte, mint a lány, akivel készült összekötni az életét. Gratulálok, balfék! De komolyan. 
Így talán nem meglepő, hogy masszívan drukkoltam Rhysand-nek, hogy sikerüljön magába bolondítani Feyre-t, vagy legalábbis ráébreszteni arra, hogy Tamlin a semmin kívül nem sokra jó. És mit ne mondjak, nem kellett őt félteni. Rengeteg forró jelenetet köszönhetünk neki - amik klasszisokkal jobban sikerültek, mint az első részben -, ez azonban nem volt zavaró, mert a könyv olyan vaskos, hogy szerintem, adott helyzetben akár önvédelmi fegyverként is használható, így az erotika szépen eloszlott a könyvben. 
A cselekmény folyamatosan halad előre, annak ellenére, hogy szerintem a kezdés, Rhys felbukkanásáig elég lassan döcögött, de ezt megintcsak betudhatjuk a könyv hosszának. Humorosnak nem mondanám ezt a könyvet, ám nagyon-nagyon szórakoztató. Az első rész szerelmeseinek egyszerűen kihagyhatatlan. Maas-nak sikerült emelnie a tétet, én pedig alig várom, hogy olvassam a folytatást. 


Kedvenc karakter(ek): Rhys, Fey
Gyűlölt karakter(ek): Tamlin 
Pont: 10/20

Alapok:


Nyelv. magyar
Fordította: Hetesy Szilvia
Kiadta: Könyvmolyképző Kiadó
Év: 2017
Oldalszám: 750
Sorozat: ACOTAR (#2) 



Résztvevő blogok listája:



01/26 CBooks
01/28 Deszy könyvajánlója
01/30 Dreamworld
02/01 Spirit Bliss

Nyereményjáték:


A zene sokak számára inspirálóan hat, ez Sarah J. Maas esetében is igaz. A Köd és
harag udvarának megírásakor nem kevesebb, mint 289 zene került fel a listájára,
köztük rengeteg film és mese dalával. Mostani turnénkon ezek közül válogattunk.
Minden állomáson találtok egy címet, melynek betűit összekevertük (arra
figyeljetek, hogy a megoldás lehet több szó is). Nincs más dolgotok, mint helyes
sorrendbe rakni a betűket és beírni a rafflecopter megfelelő sorába.
Figyelem! A kiadó csak magyarországi címre postáz; a nyertesnek pedig 72 óra áll rendelkezésére, hogy válaszoljon a kiküldött értesítőre, ellenkező esetben újat sorsolunk.


idehazakővélaza

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése