2015. november 30., hétfő

Blogturné #109 - Laureline Paige: Sehol se talállak

Miért: Olvastam az első részt.

Tartalom: Alayna Withers sötét titkot őriz: megszállottjává tud válni annak, akit megszeret. Titokban szemmel tartja, megszerzi a híváslistáját, kilesi az e-mailjeit. Hudson Pierce multimilliomos szépfiú úgy hat rá, akár a legkeményebb drog. Kettőjük kapcsolatát a szenvedély és a testiség hatja át, de Alayna többre vágyik. Szerelmet, bizalmat, megbecsülést akar. Hudson azonban próbára teszi a türelmét, és amikor a lány úgy határoz, hogy megkörnyékezi az egyetlen nőt, aki látszólag mindenkinél jobban ismeri Hudson múltját, sötét, vad és veszélyes területre téved. És a tét immár nem csak Hudson szerelme… (Libri)

Vélemény: Egy dolgot nem igazán értek meg ezzel a könyvvel kapcsolatban, ez pedig az, hogy vajon  miért az a magyar címe, ami? A könyvet végigolvasva se sikerült rájönnöm, hogy vajon a Sehol se talállak-nak mi köze lehet Found in You mondathoz? Annál is inkább, mivel a főszereplőink alig töltenek külön időt ebben a részben, ami nekem tetszett egyébként, mert tényleg folytatás érzetet adott a regénynek. Ennek azonban meg volt az a hátulütője ennek a résznek, hogy töménytelen mennyiségű szex van benne. Komolyan mondom nektek, az esetek bő nyolcvan százalékában, amikor Alayna és Hudson egy légtérben tartózkodnak, akkor az nem szól másról, minthogy változatos - vagy épp kevésbé változatos - helyszíneken csinálják, mint a nyulak. Persze,valahol érthető, hogy dúl köztük a szerelem, de ezt tényleg csak azzal képesek kifejezni egymás felé, hogy állandóan szexelnek? Nekem jobban tetszett volna, ha ezt a töménytelen mennyiségű szexet némi romantikával felcserélték volna, bár tudom, egyik főszereplőnk se épp egy fú, de romantikus alkat, de akkor is... Így egy kicsit tömény volt ez a könyv, de ettől még szórakoztató.
Még mindig az a legvonzóbb vonás számomra ebben a történetben, hogy Alayna nem normális, és ez ki van hangsúlyozva. Bár tény, olykor unalmas önismétlésnek hat, valójában nem rossz húzás, mert így mindig kissé ferde szemmel tudtam ránézni. Elvégre elképesztő, milyen apróságok tudnak komplett féltékenységi nagyjelenetet kiváltani belőle, és az is, hogy ez mennyire hiteles tőle. Sose hittem volna, hogy azt fogom díjazni egy főhősnőben, hogy nem gyengén stikkes... de ezt is megértük.  
Hudson se tökéletes, sőt, én kifejezetten szar alaknak könyveltem el ebben a részben, mivel egyre többet és többet tudhatunk meg a múltjáról, ami engem meggyőzött arról, hogy ez a fazon egyáltalán nem százas, de teljesen más értelemben, mint a barátnője. Hudson szimplán gonosz, és egy elképesztően nagy seggfej de akkora, hogy alig akartam elhinni. Nem sajnál senkit és semmit, szabályosan sportot űz abból, hogy bántsa, és ezzel egy időben szabályosan tönkretegye az embereket. Erre hoz is egy konkrét példát, aminél komolyan fontolgattam, hogy földhöz vágom a könyvet. Nekem ez egy kicsit sem volt szimpatikus benne. Annál is inkább, mivel nem tudtam összeegyeztetni azzal a férfival, aki gyakorlatilag körberajongja Alayna-t, mintha ő lenne az egyetlen nő a világon, akire csak rá mer nézni. Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de nekem ez a kombináció nem működött, sőt. 
A mellékszereplők közül most nem feltétlen Sophia emelkedett ki a szememben - bár meg kell vallanom, attól a nőtől számtalanszor kinyílt a bicska a zsebemben, mert annyira unszimpatikus és irritáló, hogy azt el nem tudom nektek mondani. Én komolyan nem értem, melyik anya képes rá, hogy ne a saját gyereke boldogságát helyezze előtérbe, hanem a saját, földtől kissé elrugaszkodott terveit. Mégis, ebben a részben Celia vitte el a pálmát. Az a csaj annyira rosszindulatú, hogy ezt neéz szavakba önteni. Viszont, a rá felépített, egyetlen csavar a történetben kifejezetten kreatív és meglepően jól működött.
Egy negatívumot viszont muszáj az írónő számlájára írnom, ez pedig az, hogy ugyanazt a klisét többször is elsüti ebben az egy részben, ami eléggé egyhangúvá, és unalmassá teszi. El nem tudom nektek mondani, hány olyan jelenet volt, hogy Alayna valami nővel látja Hudsont, és kérdés nélkül elkezd féltékenykedni. Ez egyszer-kétszer még átélhető, de a hetedik-nyolcadik alkalomnál már inkább idegesítő az egész. Nem is értem, miért nem talált ki valami újat Paige.
Összességében, szerintem, mint folytatás, elég jól működött ez a regény, hozta az előző színvonalát, ha a klisésségét nem számítjuk, szerintem egy kifejezetten pozitív csalódás a manapság előforduló sorozatfolytatásokhoz képest.

Kedvenc karakter(ek): -
Gyűlölt karakter(ek): Celia
Pont: 10/8

Alapok:

Nyelv: magyar
Fordította: Horváth M. Zsanett
Kiadta: Libri Kiadó
Év: 2015
Oldalszám: 372
Sorozat: Fixed (#2)


Résztevő blogok listája:

11.18. - Kristina blogja
11.24. - Insane Life
11.27. - Angelika blogja
11.30. - CBooks
12.03. - Kelly & Lupi olvas

Nyereményjáték:

Alaya és Hudson kapcsolata kissé sötét és titokzatos. A lány már-már megszállottjává válik Hudsonnak. Mi viszont nem csak ilyen könyveket ismerünk, hanem filmeket is. Ezért mostani játékban képek és némi utalás alapján azt kell kitalálnotok, mely könyv alapján készült mozifilmre gondoltunk.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

A mai könyvünk és filmünk a prágai tavasz idején játszódik, 1968-ban, és a szerző Nobel-díjat kapott ezért művéért. A film férfi főszereplőjét, Tomast, Daniel Day-Lewis alakította.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése