2015. november 9., hétfő

Blogturné #100 - M. Leighton: Rajtam áll

Miért: Olvastam az első részt.

Tartalom: Olivia végre megtalálta az Igazit. Cash minden, amire-akire valaha is vágyott. Kiszámíthatatlan rosszfiú, de Olivia kedvéért felhagy zűrös életével, és hagyja magát megszelídíteni. Mert Olivia az a nő, aki elfogadja őt úgy, ahogy van.
Ám a múlt árnyéka kísérteni kezd. Valami van Cash birtokában, amit sötét bűnözők akarnak megszerezni. Mindenáron. És ha Csash nem adja, hát elveszik tőle azt, ami a legdrágább kincse.
Olivia mindig tudta, hogy ha beleszeret Cash-be, pórul járhat. De hogy ennyi veszélynek tenné ki magát, azt nem is sejtette. Most rá kell bíznia az életét a férfira… és Olivia az életét könnyebben bízza rá, mint a szívét. (Köyvmolyképző)

Vélemény: Nem tudom, írtam-e erről a Down to you kritikámban, de most muszáj leszek megemlíteni, ezért, ha valaki azt nem olvasta, de egyszer szeretne rá sort keríteni, akkor előre szólok, a bejegyzésem SPOILERES az első részre nézve. 

Tehát, az előző kötetben van a lehető legbénább csavar amit csak el tudtam képzelni. Szerintem annál nagyobb ostobaságot keresve sem lehetett volna kitalálni, mint amit Leightonnak sikerült. Komolyan mondom, én éreztem magam teljesen hülyének, amikor a regény végére érve rá kellett jönnöm, hogy Cash és Nash egy és ugyanaz a személy. Emlékszem, nagyon felhúztam magam ezen, és beletelt pár percbe - de lehet, hogy órába is -, mire sikerült lenyugodnom, és túltennem magam a dolgon, mondván, azért ennél nagyobb hülyeséget is láttunk már... De lássuk, mi a helyzet a mostani résszel. 

A legnagyobb problémám az, hogy szerintem el van kapkodva a cselekmény. Érezhetően nagyon sok dolgot akart belezsúfolni egyetlen könyvbe az írónő, és ez a minőség rovására ment, bizonyos értelemben. Az egyes szálak nem feltétlen vannak kidolgozva, és adott esetben szabályosan akkora lyukak vannak rajtuk, hogy csoda, hogy nem esett szét az egész már az alkotói fázisban. Szerintem, ha a hosszának duplájában írta volna meg, nem lenne ilyen gondom, mert lett volna ideje kifejteni mindazt, amit egyszerűen félretett. 
Szintén a hosszával függ össze egy másik bajom: az indokolatlanul sok szex, aminek szemmel láthatóan olykor csak helykitöltő szerepe van, mintha Leighton nem tudott volna mit kitalálni, ezért gyorsan beleírt egy kósza numerát, mondván, ez így jó lesz. Biztos vagyok benne, hogy lesznek, akiknek ez így bőven meg fog felelni, de ha valaki egy történetközpontú könyvet szeretne olvasni, akkor ne ezt vegye a kezébe, mer csalódni fog, hiába lett volna ebben az ötletben egyébként hatalmas potenciál, amiből nagyon jó dolgokat ki lehetett volna hozni. Ehelyett a cselekmény nagy része felesleges, és indokolatlan drámával van tele, ami azért vicces, mert Olivia csak áll az események sűrűjében, és nem csinál semmit. Neki ez teljesen rendben van, miközben Cash próbálja rendbetenni a dolgokat. Fura, ambivalens érzésem van a kapcsolatukkal kapcsolatban, mert szerintem őket csak a szex tartja össze... és ez nagyon kevés. Én nem is értem, hogy vajon a külső burkon túl mit szerethetnek egymásban, de gyanítom, nem sokat. 
Ugyanakkor az alapötlet nem lenne rossz, kifejezetten érdekes lett volna egy akciódúsabb NA-könyvet látni, de én sajnálom a legjobban, hogy nem ez lett belőle. Bár, én még vialamennyire bízom benne, hogy ez meg fog változni, és a befejező kötetben - ami szerencsére már nem kettejükkel foglalkozik -, végre megkapom azt, amit szeretnék. Bár egy fordulat nekem kifejezetten tetszett, a többivel... Nos, nem voltam annyira megelégedve. 
A stílus egyébként még mindig nem rossz, elég olvasmányos, csak nem azt adja, amit én szerettem volna. Lehetett volna sokkal izgalmasabb és reálisabb is. De az biztos, hogy egyszeri kikapcsolódásnak megfelel a könyv, ezzel nincs probléma... Csak egy dolgot jegyezzetek meg: ne hatalmas elvárásokkal álljatok neki ennek a könyvnek, mert annak könnyen hatalmas csalódás lehet a vége. Aki viszont nagyon szerette az első részt, annak szerintem ez is tetszeni fog. Nem lett ez rossz, csak többet ígért, mint amit végül adott. 

Kedvenc karakter(ek): Nash
Gyűlölt karakter(ek): -
Pont: 10/6

Alapok:

Nyelv: magyar
Fordította: Goitein Viktória
Kiadta: Könyvmolyképző Kiadó
Év: 2015
Oldalszám: ?
Sorozat: Bad Boys (#2)


Résztevő blogok listája:


Nyereményjáték:


A Rosszfiúk sorozatban fontos szerep jut az ikreknek, ezért a nyereményjáték témája is az ikrek lesznek, méghozzá olyan könyvek borító részletét kell felismernetek, amelyekben ikrek is szerepelnek. A Könyvmolyképző Kiadó ezúttal is három példányt ajánlott fel a könyvből. Nektek csupán az a dolgotok, hogy a megfelelő mezőkbe beírjátok a helyes megfejtést, az író nevét és a könyv címét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése