2015. január 28., szerda

Monthly Book Tag #2 - The Musical Book Tag

1. PSY - Gangnam Style: Egy felkapott könyv, amit te is nagyon szeretsz. 

Kiera Cass: A Párválasztó. Egy jó történet, ami, bár semmi különösebben újat nem ad, mégis képes elvarázsolni az olvasóját.

2. Adele - Someone Like You: Egy könyv/könyvsorozat, amin nehezen tudtál túllépni, annyira szomorú lettél, hogy vége.

Tabitha Suzuma: Forbidden. Szerintem ez lehet az egyik legkevésbé meglepő választás. Ha valaki csak egy kicsit is ismer, tudja, mennyire imádom Suzuma könyvét - van egy olyan sanda gyanúm, hogy órákon keresztül tudnék beszélni róla, ha lehetőségem nyílna rá -. A testvérszerelem, mint tabutéma mindig is megmozgatta a fantáziámat, már csak az elképesztő mivolta miatt is, de az, ahogyan Maya és Lochan kapcsolatának alakulása a szemünk elé tárul, egyszerűen zseniális. Az írónőnek sikerült úgy átadnia ezt az igencsak kényes témát az olvasóinak, hogy azok inkább együtt éreznek a szereplőkkel, mintsem szánnák, vagy utálnák őket. Éppen ezért nehezen tudtam magam túltenni rajta, amikor vége lett

3. Tomes Jones - Sexbomb: Az első erotikus könyv, amit valaha olvastál.  

Nos, én nem az első teljesen erotikus könyvet mutatnám be nektek - az igazat megvallva nem is emlékszem rá, hogy melyik volt az konkrétan -, hanem azt, amelyikben először találkoztam egyáltalán szexuális töltettel, és jelenetekkel. 13 éves voltam, amikor fogadtunk az édesapámmal, aminek a tárgya az volt, hogy el bírom-e olvasni Wilbur Smith: Ragadozó madarak című könyvét. Ez egy igen vaskos, 800 oldalas kalandregény, amiben igen komoly szerepet kap az erotika is. Emlékszem, amikor belefutottam a legelső szexjelenetbe, odamentem apához, és szóvá tettem neki a dolgot. A válaszára a mai napig emlékszem: Szerintem elboldogulsz vele. Igaza lett, azóta is falom az író könyveit, és a legkevésbé sem lepődöm meg, ha ilyen témájú könyv akad a kezeim közé.

4. Katy Perry - Dark Horse: Egy könyv, aminél teljesen másra számítottál, mint amiről ténylegesen szólt.

Julie Kenner: Kínzó vágy.A cím és a fülszöveg után egy drámával teletűzdelt, de egyszerű erotikus regényre számítottam, erre kiderült, hogy valójában egy sokkal összetettebb történetről van szó, mint azt első ránézésre vártam volna. Éppen emiatt maradt emlékezetes a számomra.

5. Pokémon: Egy könyv, ami a legelső olvasmányaid között volt.  

Darren Shan: A vérszipoly. Az unokabátyám olyan sokat áradozott erről a könyvről az egyik közös nyaralásunkon - talán tíz évesek lehettünk, vagy még annyi sem -, hogy amint hazajöttünk, kölcsönkértem tőle, és elolvastam. Nem meglepő módon, ez volt az első könyv, amit Shantől olvastam, sőt, később is csak a második részt, a Vámpír inasát olvastam el - a folytatások mellett, persze -, de a legelső részhez a mai napig sem volt szerencsém. 

 6. Miley Cyrus - Wrecking Ball: Egy könyv, ami teljesen lerombolt téged.

Shayla Black – Lexi Blake: Rabul ejtett szűz. Ennél borzalmasabb, lelombozó, és az emberből szabályosan hülyét csináló könyvvel még az életben nem találkoztam. Senkinek sem tudom ajánlani, főleg akkor nem, ha a minőségi erotikus könyveket szereti. 

7. Pharrell Williams: Happy: Egy könyv, aminek az olvasása közben nem tudtad abbahagyni a mosolygást/nevetést.

Cora Carmack: Szakítópróba. Egy kemény vizsgaidőszak vége felé olvastam, és meg kell mondanom, hogy remekül feltöltött. Annyit nevettem rajta, mint már régen nem. Könnyed humorral megáldott könyv, ha valaki egy kis kikapcsolódásra vágyik, mindenféleképpen olvassa el. Nem fogja megbánni.  

8. Frozen - Let It Go: Egy könyv, amiben egy olyan testvérpár van, akiket nagyon szeretsz.

Egy újabb Wilbur Smith könyv, ami ezúttal a Monszun címet viseli.  A könyvben négy testvér életét követhetjük figyelemmel, ám közülük csak egyet emelnék ki, Tom és Dorian Courtney kapcsolatát. Azért szerettem meg őket, mert bár rengeteg viszontagságon mennek keresztül mindketten - igen hosszú időre el is szakadnak egymástól -, mégis kitartanak a családjuk mellett, és az egész életüket lényegében egymás megsegítésével töltik, számos kalanddal övezve.

9. Calvin Harris ft. Ellie Goulding - Need You Love: Egy nyálas könyvbeli szerelmespár, akiket ki nem állhatsz.

 Rachel és Daniel (Meredith A. Walters: Utánad a sötétbe). Alapból, a komoly téma ellenére, a történet néhol elképesztően nyálas és rózsaszín, annak a sok "Szeretlek", "De én szeretlek jobban" jellegű párbeszédnek köszönhetően a gyomrom felfordult néha ettől a könyvtől, és ehhez ők is nagyban hozzájárultak. Itt is az örökérvényű mondás válik valóra, miszerint férfi és nő között nincsen barátság. Ezt azonban sikerül annyira bénán bemutatnia a könyvnek, hogy néha esküszöm, a fejemet vertem a falba miattuk. 

10. Iggy Azalea - Fancy: Egy könyvborító, amit imádsz.  

Melissa Landers: Elidegenítve. A borító színei fogtak meg a leginkább, amivel talán a legkönnyebb érzékeltetni, hogy miben is tér el egymástól leginkább a L'eihr és a Föld világa. Mindemellett pedig azt is el kell ismernem, hogy a történet sem éppen utolsó.

11. Lady Gaga - Bad Romance: Egy könyv, amiben tiltott szerelem van. 

Rainbow Rowell: Eleanor és Park. Bár elsőre lehet, hogy nem ez jutna eszetekbe erről a könyvről, de higgyétek el, ebben igenis tiltott szerelem van, méghozzá nem is akármilyen. Nem tipikus, de remek történet, ami sokáig elkísér majd, miután a végére értél.  

12. Ariana Grande - Problem: Egy szereplő, akit utálsz.   

Belly (Jenny Han: A nyár amikor megszépültem). El sem tudom nektek mondani, mennyire utálom ezt a lányt. Annyira elképesztően buta tud lenni, hogy az már fizikai fájdalmat okozott a számomra olvasás közben. Sorozatban rossz döntéseket hoz, de ennek ellenére nagyon okosnak hiszi magát, amitől végtelenül irritálóvá válik. 

 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése