2016. október 8., szombat

Blogturné #193 - Jamie McGuire, Teresa Mumer: Édes semmiség

Miért: Jamie McGuire.

Tartalom: Avery és Josh egy közösen átélt tragikus baleset után egymásba szeret. Együttlétüket a

múlt árnyai fenyegetik, de szerelmüket ez sem szabhat gátat, viszont amikor kiderül, hogy mindez csak álom volt, erősen kell harcolniuk, hogy valósággá váltsák… (Maxim)

Vélemény: Lehet, hogy furcsa lesz, hogy ezzel kezdem ezt a kritikámat, de szerintem ez nem egy NA-regény. Engem sokkal inkább a felnőtteknek szóló, igazán drámai regényekhez hasonlított, függetlenül attól, hogy a férfi főszereplőnk a húszas évei végén, a főhősnőnk pedig a húszas évei közepén jár éppen. A témák, amikbe belefutnak, sokkal inkább hasonlítanak azokhoz, amiket az idősebb korosztálynak való könyvekben van. 
A kórházi környezet, amelyben Josh és Avery mozognak, számomra kifejezetten újnak hatott, mivel nem nagyon emlékszem olyan történetre, ami ennyire ráfókuszált volna a karakterek munkájára, ami igenis kihat a személyiségükre. A jelenetek igen jelentős része a kórházban játszódik, ahol mindketten dolgoznak, bemutatva, hogy mennyire nehéz egy ilyen hivatást összeegyeztetni a magánélettel... Igaz, a hangsúly erről hamar átterelődik arra, ahogyan a hőseink kapcsolatba bonyolódnak egymással, de erre mindjárt visszatérek.
Igaz, azt bevallom, hogy nekem a regény eleje nagyon nem tetszett. Lehet, érzéketlen vagyok, de én mégsem éreztem annyira erősnek a balesetet, mint kellett volna. Ettől függetlenül, az, ahogy ennek kapcsán Avery és Josh közel kerülnek egymáshoz, az nagyon tetszett. Nem tudom - mivel elfelejtettem utánanézni -, hogy melyik írónő melyik szemszöget írta, de szerintem mindkettő remekül sikerült. Nem bontakoztatják ki azonnal a dolgokat, de mégis lehet, hogy kicsit gyorsnak fogják találni páran, azonban ennek van egy egyszerű oka: az Édes semmiség nem magára a kapcsolat kibontakozására koncentrál, na meg azt azt követő rózsaszín ködre, hanem arra, ahogyan a két fél próbál összecsiszolódni, és bizony, ez a rész egyáltalán nem problémáktól mentes. Josh például rendkívül impulzív karakter, aki előbb cselekszik, majd azután kérdez, és bizony, ez azért okoz bonyodalmakat. Érdekes volt látni, hogyan küzd meg a benne hirtelenjében kialakuló féltékenységgel, ami korábban egyáltalán nem volt rá jellemző, mivel sosem érdekelték a nők huzamosabb ideig, csak egy kör erejéig. Engem lepett meg a legjobban, hogy mennyire sok súrlódás van kettejük között, és bizony, olykor én is elgondolkoztam rajta, hogy talán mégsem illenek össze igazán... És gyakorlatilag folyamatosan ingadoztam a két álláspont között.
Az, hogy vajon mit lát éppen Averyben, egy nagyon jó kérdés, mivel szerintem a lány karaktere ne különösebben érdekes. Akad egy-két érdekes megnyilvánulása, de egyébként én egy kicsit szürke kisegérnek tartottam őt, a legjobb barátnője, Deb, érdekesebb személynek tűnt. Az ő humora kimondottan tetszett, de még az is, hogy bizonyos szempontból igen bevállalós csaj, sokkal vidámabb, mint Avery. 
A történet egyik fő konfliktusforrását az egyik kolléga, Roseberg doktor szolgáltatja, akit szívem szerint agyonvernék. Visszataszítóan viselkedik a férfi, így megértem, hogy Josht több ízben sikerült felhúznia... ugyanakkor azt el kell ismerni, hogy a srác problémamegoldásával is vannak bajok.
Meglepően drámai, de mégis szívszorító és egyszerre szívmelengető regényt kaptunk McGuire-től és Mumer-től, remélem, lesz még rá példa, hogy együtt alkotnak valami hasonlót.



Kedvenc karakter(ek): Deb
Gyűlölt karakter(ek): Roseberg
Pont: 10/10

Alapok:

Nyelv. magyar
Fordította: Beck Anita
Kiadta: Maxim Kiadó
Év: 2016
Oldalszám: 360
Sorozat: -


Résztvevő blogok listája:

10.06. Szembetűnő
10.08. CBooks
10.10. Deszy könyvajánlója
10.12. Dreamworld

Nyereményjáték:

A főszereplőnk munkája minket is megihletett, mert nem tagadjuk: imádjuk a kórházas sztorikat!
Mostani játékunkban nincs más dolgotok, mint a jelenetfotók alapján kitalálni, melyik kórházas sorozatokra gondoltunk.
Minden állomáson egy kép, minden állomáson egy helyes megoldás, a végén pedig összesen 3 nyertes egy-egy saját Édes semmiség példánnyal. Ugye jó üzlet?


Figyelem! Felhívjuk a figyelmeteket, hogy a válasz elküldése után már nem áll módunkban manuálisan javítani rajta. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése