2015. szeptember 1., kedd

Blogturné #84 - Marie Lu - Legenda

Miért: Megtetszett a fülszövege.

Tartalom: A hajdani Los Angeles partvidékét elöntötte a tenger. Észak-Amerika két nemzetre szakadt; a Köztársaság hadban áll a Kolóniákkal. A jómódú környéken, az elithez tartozó családba született, tizenöt éves June kivételes tehetség. kötelességtudó, szenvedélyes, a haza iránt elkötelezett, nyitva áll előtte az út a Köztársaság legmagasabb katonai köreibe. A Lake Szektorban, a nyomornegyedben született, tizenöt éves Day a Köztársaság legkeresettebb bűnözője. De a szándékai korántsem olyan elítélendők, mint azt gondolnánk. Ők ketten két külön világban élnek, és talán sosem keresztezné egymást az útjuk, ám egy nap June bátyja gyilkosság áldozatává válik. Az első számú gyanúsított Day lesz. Ezzel kezdetét veszi a mindent eldöntő macska-egér játék, melyben Day kétségbeesett versenyt fut a családja életéért, miközben June elszántan igyekszik megbosszulni bátyja halálát. De az események megdöbbentő fordulatot vesznek. Rájönnek, kettejükben van valami közös, és azt is megtudják, milyen messzire hajlandó elmenni a hatalom, hogy megőrizze titkait. (Könyvmolyképző)

Vélemény: Régen olvastam disztópiát utoljára, éppen ezért nem voltak különösebb elvárásaim a könyvvel kapcsolatban. Csak egy kis izgalmat szerettem volna kapni, és azt kell mondanom, ezt maximálisan teljesítette Marie Lu regénye - akinek a nevéről mellesleg mindig egy szamár jut eszembe, valami régi gyerekmeséből -.
A világa engem a Julianna Bagott: Tiszták-éra emlékeztetett, talán azért, mert minél közelebb érünk a város szívéhez, annál rendezettebb, már-már teljesen steril környezettel találkozunk. Ettől függetlenül nem mondhatnám, hogy egyik a másik koppintása lenne, ugyanis az, amire kifut a cselekmény, sőt, az egész világfelépítés, az teljesen más.  Lehetnek párhuzamok, de ezt én inkább a disztópiák tucatszerűségének tudnám be, hiszen szinte egytől egyig ugyanazokkal a formulákkal és karakterekkel dolgoznak, legfeljebb a nemeket cserélgetik, mert miért ne. Összességében nem szívesen laknék a könyvben vázolt Los Angelesben, annak ellenére, hogy nem egy, a végtelenségig szabályozott világról van szó... Egyszerűen csak a hideg futkosott a hátamon, amikor elképzeltem az ottani, sok esetben kilátástalannak tetsző életet. Nem olyan érzésem volt, mintha egy börtönbe kerültem volna, hanem sokkal inkább egy kalitkába. Valamibe, ami nem annyira fullasztó, de azért mégis megőrjíti az embert.
A számomra legszembetűnőbb újdonság ebben az esetben a szerepek eloszlása volt. Értem ezalatt, hogy általában a pasi a profi katona, az erős hős - vagy ő lesz az, aki azzá válik -, a lányok pedig általában csak a rendszer rabjai, ám nem szolgái. Most azonban egy olyan főhősnővel találkozunk, aki maximálisan kész kiszolgálni a Köztársaságot, és nem is akármilyen pozícióban. June egy katona. Nem szorul megmentése, nem kell a széltől is óvni, nagyon is tudja, hogyan álljon meg a saját lábán. Éppen ezért - annak ellenére, hogy számomra kezdetben kissé egoistának tűnt a képességei miatt -, idővel sikerült megkedvelnem. Az például, ahogyan megpróbálja kézrekeríteni Day-t, nekem nagyon tetszett, ugyanis egy igencsak nőies megoldást választott. Nem rohanta le a célszemélyt, hanem igyekezett becserkészni. Day érzelmeire, s nem annak fizikai képességeire apellált, ami szerintem remekül működött. 
Én személy szerint Day-t is nagyon bírtam, bár eleinte nehezen tudtam őt hová tenni. Az világos, hogy a rendszer miért tartotta őt ellenségnek, de kezdetben furcsállottam, miért tartanak ennyire veszélyesnek egy tizenéves kölyöktől. Lehet, hogy tehetséges betörő, meg ehhez hasonlók, ez még rendben is van, de ennyi még nem jogosít fel arra egy egész kormányzatot, hogy el akarja őt tenni láb alól, vagy igen? Nos, erre a kérdésre én még csak részben kaptam választ, remélem, később az egész egyértelművé válik. Ahogyan a családjáról és Tess-ről megpróbál gondoskodni, nekem nagyon szimpatikus volt, érdekes volt látni, hogy ezúttal a férfi főszereplőnk az empatikusabb egyéniség. 
A cselekmény, annak ellenére, hogy olykor érezhetően belassul, végig fenntartja az érdeklődést, és az emberi adrenalin szintet. Izgalmas, lendületes, és olykor egyenesen hátborzongató. Külön előnye, hogy nem a romantika kapja a főszerepet, éppen ezért, szerintem nem feltétlen igaz a Rómeó és Júlia jelző, amivel a könyv borítóján is találkozhatunk. Day és June kapcsolata lassan fejlődik, és nem tucatszerű. 
Ha valaki szereti a disztópiákat, ezt a könyvet sem fogja megbánni. Akkor is szívesen ajánlom, ha valaki egy akciódúsabb történetre vágyik, ezt ugyanis maximálisan me

Kedvenc karakter(ek): Day, June
Gyűlölt karakter(ek): -
Pont: 10/10

Alapok:

Nyelv: magyar
Fordította: AncsaT
Kiadta: Könyvmolyképző Kiadó
Év: 2012
Oldalszám: 304
Sorozat: Legend (#1)

http://media-addict.hu/wp-content/uploads/2015/07/legenda1.jpg

Résztvevő blogok listája:

Nyereményjáték: 

A regény Los Angelesben játszódik, ám a város képe korántsem olyan, mint napjainkban.
Mindenesetre mi most foglalkozzunk a mával, így a játékunk során Los Angeles híres helyeiről találtok képeket, amit fel kell ismernetek és beírni a Rafflecopter doboz megfelelő sorába. Ne feledjétek, a google jó barát :)
A helyes megfejtők között egy könyvet sorsolunk ki. A győzteseket e-mailben értesítjük, és kérjük, hogy 72 órán belül válaszoljatok, különben újra kell sorsolnunk. A kiadó sajnos csak Magyarország területén belül tud postázni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése