2015. augusztus 9., vasárnap

Blogturné #76 - Alex Flinn: Csók, pont jókor

Miért: Szeretem Alex Flinnt.

Tartalom: Taliát egy átok sújtja… Jack megtöri az átkot. 
Mondták nekem, hogy óvakodjak attól az átkozott orsótól, de ez annyira elbűvölő volt, annyira hipnotikus… 
Aznap csak egy kis kalandra vágytam, ezért léptem meg a turistacsoporttól. De találni egy kómában lévő várost, benne egy állati dögösen kinéző, alvó kiscsajjal, na ez nem éppen az volt, amire számítottam. 
Ugyanott ébredtem, de egy egészen más időben – egy vadidegen csókja ébresztett fel. 
Én nem azért csókoltam meg, hogy segítsek rajta. Néha csak úgy csókolózik az ember. 
Nem tudtam, hogy aztán ez fog történni. Most aztán alaposan benne vagyok a pácban, mivel az apám, a király engem okol, hogy romlásba döntöttem az országunkat. Nincs más választásom, mint elszökni innen, méghozzá ezzel a közemberrel! 
Most aztán jól megszívtam: itt van a nyakamon ez a gügye királykisasszony, plusz a bőröndje, tele az ékszereivel… Az egyetlen jó hír: a szüleim totál ki lesznek kattanva!
Képzeld el, hogy párkapcsolati gondjaid vannak. Aztán zárd az ajkad egy kábultan szunyókáló egyénéhez, akiről aztán kiderül, hogy idestova 316 éves az illető. Vajon egy csók átsegíthet mindenen – akár az időn is? (Könyvmolyképző)

Vélemény: Azt hiszem, most először fordult elő velem, hogy sikerült túl magasra tennem egy könyvvel kapcsolatos elvárásaim mércéjét. Ez mondjuk nem is csoda, hiszen a Beastly után arra számítottam, hogy Flinn Csipkerózsika-átirata ugyanúgy magával ragad majd, hogy alig bírom majd letenni, de sajnos tévedtem. Ez nem az én regényem.
Számomra ez a történet a karakterek miatt bukott el. Flinnek sikerült egy olyannyira irritáló, egoista főhősnőt megalkotnia, hogy már nem a péklapátot, hanem a shotgunt és a bazookát kerestem az ágyam alatt - kevés sikerrel -.
Talia karaktere nemes egyszerűséggel borzalmas. Ő az igazi, elkényeztetett királykisasszony, akit, jóllehet,  egész életében bezárva tartottak, ez igaz, de ez nem jogosítja fel arra, hogy egy megátalkodott, felfuvalkodott perszóna legyen belőle, csak, mert neki ilyen kedve van. Félelmetes volt látni, hogy gyakorlatilag a regény több, mint felében nem csinál mást, csak hisztizik. És, amikor valaki szembesíti vele, hogy de igen, ami történt, az egyes egyedül a te hibád, édes lányom, még neki áll feljebb, és kezd el nyavalyogni, hogy miért ilyen igazságtalan vele mindenki. Még kérdezi? Komolyan? Ettől függetlenül, benne azt szerettem, hogy megpróbált tényleg nyitottan, s amennyire lehet, türelmesen viszonyulni Taliahoz, ami igencsak embertpróbáló feladat lehetett egyébként.
Komolyan bíztam benne, hogy Jack megfelelő ellenpólusa lesz a lánynak, ám sajnos a történet elején ez még nem teljesen van így, hiszen a fiú az őt elhagyó Amber miatt kesereg, na, meg azért, mert a szülei szeretik semmibe venni. Az ilyen embereket sosem értettem egyébként, már azokat, akiket csak a pénz és a siker érdekel, minek vállalnak egyáltalán gyereket, akire aztán előszeretettel kényszerítik rá a saját akaratukat? Mire jó ez? És ami a legfontosabb: kinek?  
Míg a Beastly tele volt jó, és érdekes mellékkarakterekkel, ebből a könyvből ez most hiányzik, a két főszereplőnkön van a hangsúly egész idő alatt, na, meg azon, hogy Talia miként tud beilleszkedni a modern világba... Ha engem kérdeztek, nagyjából sehogy. Ez pedig annak köszönhető, hogy fogalma sincs róla, miként kellene viselkednie adott szituációkban. Ahhoz van szokva, hogy mindenki még a talpa nyomát is körbecsókolja, de, amikor azzal szembesül, hogy a modern világban ez már nem feltétlen lesz így, azt egyszerűen képtelen feldolgozni. Nagyon furcsa lány, aki igazából csak minimális jellemfejlődést mutat a történet végére. 
A cselekménytől nem vártam sokat, és ez volt a szerencsém, ugyanis Flinn ebben a kötetben nem markol sokat, teljesen kiszámítható a történet menete és alakulása.  A humor ugyanakkor tetszett, bár kicsit furcsa volt, hogy Travisnek - Jack legjobb barátjának - gyakorlatilag csak annyi volt a szerepe, hogy folyton éhes, és ebből próbálnak meg jó poénokat kihozni. Ez az első egy, esetleg két alkalommal még működik, de a sokadik után, ha engem kérdeztek, kissé már erőltetett. 
Ha valaki a kezébe veszi ezt a könyvet, ne legyenek komoly elvárásai, és legyen nyitott. Lehet, hogy nekem is ez volt a legnagyobb bajom, hogy nem tudtam teljesen elengedni magamat olvasás közben, ezért a legapróbb bakikon is képes voltam fennakadni, néha olyan szinten, hogy szívem szerint az ágytámlámhoz vágtam volna a könyvet.

Kedvenc karakter(ek): Jack
Gyűlölt karakter(ek): Talia
Pont: 10/6

Alapok:

Nyelv: magyar
Fordította: Balogh Eszter
Kiadta: Könyvmolyképző Kiadó
Év: 2012
Oldalszám: 376
Sorozat: -

http://4.bp.blogspot.com/-zKvtCNWX758/Vbz5YOMDrCI/AAAAAAABR9s/04MfjcJmtQQ/s1600/YR4iqL7.jpg

Résztvevő blogok listája:

08.01 Deszy könyvajánlója
08.03 CBooks
08.05 Media Addict
08.07 Insane Life
08.09 CBooks
08.11 Media Addict
08.13 Insane Life

Nyereményjáték: 

Ezúttal egy mesés turnéra kalauzolunk titeket, hiszen a Szörnyszívű és a Csók pont jókor gyökerei mesékhez vezetnek vissza. Mind a két történetből készült méltán híres Disney feldolgozás, ezért nektek a feladatotok szorosan kapcsolódik a Disney mesékhez.
Minden állomáson egy Diseny szereplőt láthattok, a megfejtéshez pedig kérjük a rajzfilm pontos címét valamint a szereplő nevét is írjátok oda. Külön címet vagy csak nevet nem fogadunk el.
(Figyelem! A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz. A nyertesnek pedig 72 óra áll rendelkezésére válaszolni a megküldött értesítő levelünkre, ellenkező esetben újat sorsolunk.)
a Rafflecopter giveaway

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése