2014. augusztus 28., csütörtök

Kiera Cass: A Párválasztó

Miért: A Könyvhéten vettem.

Tartalom: Harmincöt lány. Egy korona. Egy lehetőség, ami az életben csak egyszer adódik. A Párválasztóban részt vevő harmincöt lány számára ez életük legnagyobb esélye. Egy lehetőség arra, hogy kiszabaduljanak abból az életből, amibe beleszülettek. Hogy belépjenek egy világba, amiben csillogó ruhákat és felbecsülhetetlen értékű ékszereket hordanak. Hogy palotában lakjanak és a csodás Maxon herceg szívéért vetekedjenek egymással. America Singer számára azonban kész rémálom Kiválasztottnak lenni. Azt jelenti ugyanis, hogy hátat kell fordítania titkos szerelmesének, Aspennek, aki egy alsóbbrendű kasztba tartozik. El kell hagynia az otthonát, hogy beszálljon az ádáz küzdelembe egy koronáért, amire nem is vágyik. Egy palotában kell élnie, amit a lázadók erőszakos támadásai fenyegetnek állandóan. Aztán America megismeri Maxon herceget. Lassan megkérdőjelezi addigi terveit, és rádöbben arra, hogy az élet, amiről mindig is álmodott, talán köszönő viszonyban sincs a jövővel, amit korábban még csak el sem képzelt volna. (Gabo)

Vélemény: Ritkán mondok ilyesmit, de ez a könyvsorozat azok közé tartozik, amelyet elsősorban a borítók miatt szereztem be. Persze korábban többektől is hallottam, hogy egy remek trilógiáról beszélünk, mégis, a grafika volt az, amit abszolút levett a lábamról. Amint megláttam, az volt az első gondolatom, hogy nekem ez kell a könyvespolcomra... És azóta is igen előkelő ponton foglal helyet. Ha valaki szeret a borítókkal "szerelembe esni", na arra a Párválasztó tökéletes választás. Egyszerűen öröm rájuk nézni.
Már a Herceg elolvasásakor sejtettem, hogy nekem ez a történet tetszeni fog, csak arra nem számítottam, hogy ennyire. Pedig, ha jobban belegondolunk, Kiera Cass könyve nem más, mint egy gigantikus méretűre duzzadt párkereső valóságshow - amihez hasonlókba már itthon is belefuthatott az ember -, azzal a különbséggel, hogy itt az átlagosnál jóval nagyobb a tét. Hiszen nem csak Maxon herceg szíve, hanem a korona is a nyertes kezében landol. Éppen ezért azt várnánk, hogy rengeteg intrikával fűszerezett kötetben lesz részünk, ha már ennyi lány verseng érte, de érdekes módon, ez nem annyira jellemző a könyvben. Inkább azt mondanám, hogy a zömük támogatja egymást, talán éppen azért, mert mindannyiukat kiszakítják a megszokott közegükből, és ha valaki nem erre készült egész életében, akkor igencsak furcsán érezheti magát a Párválasztó közegében. Ebben nagyon hasonlít az Éhezők Viadalára egyébként, bár kétségtelen, hogy itt nincsen erőszak. Mégis, egyes részek hangulata nekem Suzanne Collins könyvét juttatta eszembe. Ebből a szempontból kissé olyan, mintha Cass különféle könyvekből merített volna a sorozat megírásához, ám ez valahogy mégsem volt zavaró a számomra.
A disztópikus világról sajnos nem tudunk meg sokat - a történelmét leszámítva -, bár sok időt töltunk America családjával olvasás közben, valahogy mégsem éreztem azt, hogy valódi rálátást kaptam volna arra, miként is telnek Illéában a mindennapok. Mivel a történt elsősorban a palota falai között játszódik, előbb tudnám felsorolni, mi mindennel foglalkoznak a Kiválasztottak, amikor éppen nem azon vannak, hogy elbűvöljék Maxon herceget. 
Apropó, ha már itt tartunk: számomra Maxon herceg túlságosan rózsaszín karakterre sikerült. Többször is azt az érzetet váltotta ki belőlem, hogy ilyen pasi egyszerűen nem létezik. Persze vannak pillanatai, amikor még én is azt mondtam, hogy na, ebben állapotában elfogadnám, de ez nem mindig volt így. Ugyanez igaz Aspen Leger karakterére is, akit viszont sikerült alig néhány perc alatt megutálnom, és miatta America is csökkent egy kicsit a szememben. Egyfelől talán megérthető, hogy milyen kapcsolat alakul ki így közte és a fiúk között, bár számomra ez inkább volt felfoghatatlan.A Kiválasztottak azonban nagyon érdekesek. Nincs közöttük igazából két egyforma személyiség - még ha külsőleg úgy is éreztem néha, hogy egy kaptafára készültek -, és érdekes végignézni, ahogyan kibontakoznak a palotában töltött hetek folyamán.
A cselekmény ugyan rendkívül kiszámítható, szinte a történet legvégét is képes az ember az apróbb utalásokból összerakni, ám ettől egy cseppet sem lesz rossz a könyv. Annyira olvasmányos, hogy az ember nem tudja letenni, vagy ha mégis, a tekintete újra és újra visszatér rá, és már nem a borító, hanem sokkal inkább a szöveg miatt.
Ha valaki egy igazi kikapcsolódásra vágyik, szerintem bátran adhat egy esélyt a Párválasztónak. Biztosan nem fogja megbánni.

Kedvenc karakter(ek): America, May
Gyűlölt karakter(ek): Celeste, Aspen
Pont: 10/10

Alapok:

Nyelv: magyar
Fordította: Gázsity Mila
Kiadta: Gabo Kiadó
Év: 2013
Oldalszám: 360
Sorozat. The Selection (#1)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése