2018. június 10., vasárnap

Blogturné - Marissa Meyer: Szívtelen


Miért: Marissa Meyer.


Tartalom: Bár Catherine az egyik legkelendőbb fiatal hölgy Csodaországban, és a házasodni kívánó Szív Király kedvence, őt mégis egyebek foglalkoztatják. Ínycsiklandozó süteményeket süt, és a leghőbb vágya az, hogy pékséget nyisson a legjobb barátnőjével. Az édesanyja szerint ilyen gondolatok azonban nem méltók egy olyan fiatal lányhoz, aki akár királynő is lehetne.
Cath megismerkedik Jesttel, a jóképű és titokzatos udvari bolonddal. Életében először valódi vonzalmat érez valaki iránt. Kockáztatva, hogy vérig sértik a Királyt és éktelen haragra gerjesztik Cath szüleit, a két fiatal titkos, viharos kapcsolatba bonyolódik. Cath a saját szerencséjének kovácsa akar lenni, és a saját feltételei alapján akar szerelembe esni. Ám a sorsnak más tervei vannak e varázslatos, őrült és szörnyetegekkel teli vidéken…(Könyvmolyképző)


Vélemény: Hoppá. Egyre ritkábban olvasok olyan regényeket, amik komoly hatást gyakorolnának rám - és előidéznék a "leteszem a hajamat"-effektust -, de most aztán egy szavam se lehet. Igaz olvastam már Marrisa Meyer-től, és azalapján sejtettem, hogy nem nyúlok mellé, ha ezt a regényét is kézbe veszem, de a Szívtelen abszolút meglepett. A szó pozitív értelmében. És mindezt úgy sikerült elérnie, hogy egyébként világéletemben utáltam az Alice Csodaországban című csodát, mert szerintem (és ez nyilván abszolút egyéni vélemény) egyáltalán nincs relevanciája manapság, sőt, értelme se sok. 
Ugyanakkor, nem szabad elfelejteni azt sem, hogy ez a könyv nem Alice-ről szól, hanem a Szív (vagy Kör) Királynőről. Esetében azonban nem jellemfejlődésről, inkább egy romlásról beszélhetünk. Vagyis... én ilyesmire húztam volna fel ezt a könyvet. Bemutatni azt, hogy mitől lesz az, aki. És itt, bevallom, nem teljesen ezt kaptam, ami nekem picit rontott az olvasás élményén.  
Catherine Pinkerton, mint egyszerű leány, számomra egy jó karakter volt. Engem szórakoztatott, hogy a lánynak a sütés a szívügye, és egyszerűen rajong a különféle édességekért (különösen a citromos pitéért). Azt viszont el kell ismerni, hogy Cath bármennyire is idealista, olyasmiről álmodozik, amiről, ha a józan eszére hallgat, tudja, hogy nem kaphatja meg. Elvégre, betoppan az életébe a Szív Király, akinek egészen más jellegű elképzelései vannak a leányról, nevezetesen az, hogy feleségül veszi. 
Ám, mégsem az a legnagyobb probléma, hogy egy álmodozóról beszélünk, hanem arról, hogy egy veszélyesnek is mondható kapcsolatba keveredik az udvari bolonddal. Jest egyébként, a közhidelemmel ellentétben, nem tipikus, mivel a foglalkozása megnevezésével ellentétben, ez a fiú egyáltalán nem bolond. Végtelenül humoros és szórakoztató tud lenni, ezt el kell ismerni, de nem arról van szó, hogy elment volna az esze, sőt, éppen ellenkezőleg. Bár szerintem az, hogy épp a leendő királyi hitvessel sikerül viszonyba bonyolódnia, azért nevezhető komplett elmebajnak, de én nem tudtam hibáztatni érte. 
A könyv, bár nagyon hosszú, főleg erre a kapcsolatra koncentrál, miközben meg-megvillant egyéb karaktereket, például Catherine szabálykövető, szigorú apját, és sok olyan személyt is, akik az alapul szolgáló regényt szerető emberek számára ismerősek lehetnek, nekem azonban nem mondtak sokat. Viszont, kicsit elnyomták olykor a hősnőnket, aminek én nem örültem, mert olyan hatást keltett, mintha ő csak sodródna az eseményekkel, pedig valójában minden erejével arra törekszik, hogy ő legyen a maga sorsának kovácsa. Kérdés, hogy az ő helyzetében ez mennyire tekinthető reális célkitűzésnek. 
Bár a történet izgalmas, nem egy akcióban bővelkedő eseménysort kell elképzelnünk. Inkább hasonlít ebben a Cinderre, hiszen az sem az észveszejtő jelenetekre volt felhúzva, inkább a mondandóra. A végét nem lőném le, de az biztos, hogy bennem igencsak vegyes érzéseket hagyott, egyelőre még a poszt írása közben is emésztgettem. 


Kedvenc karakter(ek): Catherine, Jest
Gyűlölt karakter(ek): a király
Pont: 10/9

Alapok:

Nyelv: magyar
Fordította: Szabó Krisztina
Kiadta: Könyvmolyképző Kiadó
Év: 2018
Oldalszám: 560
Sorozat: -


Résztvevő blogok listája:

06.06. Könyvvilág
06.10. CBooks

Nyereményjáték: 


A mostani nyereményjátékunk során egy keresztrejtvényt kell megoldanotok. A beírandó szavak és a megfejetés természetesen valamilyen módon a történethez kapcsolódnak. A játék során figyeljetek arra, hogy minden állomáson több szót is ki kell találnotok, és hogy egy kicsit csavarjunk a dolgon, nem sorban haladunk, ezért nagyon figyeljétek a feladvány előtti sorszámot, és oda illesszétek be a rejtvényben a szavakat is. A keresztrejtvény minden szavát várjuk a rafflecopter dobozba, és természetesen a legvégén a megfejtést se feledjétek el beírni! Ha valamiben nem vagytok biztosak, inkább később írjátok be, mert sajnos utólag már nem tudtok javítani.
Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.

2. a francia kártya egyik lapja
4. a legerősebb sakkfigura a királynő után.
6. sütés-főzés helyszíne

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése