2015. június 19., péntek

Blogturné #63 - Kim Karr: Kötődés

Miért: Megtetszett a fülszövege.

Tartalom: Dahlia London lelkét apró darabokra törte egy kegyetlen tragédia. Úgy érzi, a szerelmével együtt a boldogságtól is búcsút kellett vennie. Örökre.
Hiába telnek az évek, a szomorúságot nem tudja maga mögött hagyni. Ám amikor megbízzák, hogy készítsen interjút River Wilde-dal, a The Wilde Ones zenekar frontemberével, akiért egy régi, véletlen találkozásuk óta titkon rajong, mindketten lángra gyúlnak. Minél több időt töltenek együtt, annál jobban elmélyül a kapcsolatuk. Dahlia végre elhiszi, hogy megtalálta a lelki társát.
A gyász és a folyton kísértő múlt azonban ismét a felszínre tör. Vajon elkezdődhet-e így kettejük közös jövője? Vagy az élet még tartogat elképzelhetetlen fordulatokat?
A sorozat különös történettel indul, tele fájdalmasan felkavaró és lüktetőn izgalmas dallamokkal, akárcsak az a kétarcú zenei világ, amelynek kulisszái mögé bepillanthat az olvasó. (WOW)

Vélemény: Amennyire furcsának, s olykor érthetetlennek éreztem a Szétcsúszvát, annyira szerettem meg a Kötődést, igaz, azt hiszem, ez a könyv sem teljesen hibátlan azért. Kim Karr stílusa nekem kifejezetten tetszett, de azért szívesen megkérdeztem volna tőle, hogy miért kell a főszereplő srácot River-nek hívni - amiről nekem időről-időre a River Flows in You című zongoradarab jutott eszembe -, de ez persze csak aprócska szőrszálhasogatás a részemről, mert idővel hozzá lehet szokni.
Egy dolgot muszáj kiemelnem ezzel a könyvvel kapcsolatban, az pedig a rengeteg szex. Ahhoz képest, hogy elméletileg egy NA-könyvről beszélünk, annyi erotikus jelenet tobzódik ebben a regényben, hogy szerintem inkább nevezhetnénk ezt sima romantikus szórakoztató irodalomnak, mint New-Adult-nak, annak ellenére, hogy a főszereplőink valóban a húszas éveik közepén járnak. 
Azt kell mondanom, hogy a történet, bár nagyon meglepő akar lenni, ha valaki sok NA-t olvasott az utóbbi időben, akkor biztosan kiszámíthatónak fogja tartani ezt a könyvet, szóval azt javaslom, hogy inkább egy viszonylag hosszabb szünet után vegyétek a kezetekbe, és akkor biztosan nem fog csalódást okozni, talán még meg is lepődtök a történet csavarján.
Nekem egy komoly problémám volt ezzel a könyvvel, ami nagy valószínűséggel másnak nem fog gondot okozni, ez pedig az idő múlása. Elképesztően gyorsan peregnek a hetek, majd a hónapok, s én néha úgy éreztem, nehéz vele lépést tartani, mert nem igazán tudjuk átérezni a főszereplőinkben végigmenő változásokat. Csak ugrálunk eseményről-eseményre, s közben próbáljuk elképzelni, hogy igen, ennyi idő alatt pont bele lehet zúgni a másikba, vagy feldolgozni egy szerettünk elvesztését, stb. Mivel a könyv viszonylag rövid, és elég nagy ívet akar leírni, nincs rá időnk, hogy leülepedjenek bennünk az események, csak sodródunk az árral. Egy akciódús történet esetében nem is lenne ezzel bajom, ám itt szó sincs erről, hiszen egy átlagos lány és egy rocksztár kapcsolatának viharos gyorsasággal való kibontakozását követhetjük nyomon.  
Rivert és Dahliat egyértelműen a szex köti össze elsősorban, de azért egy idő után el lehet róluk hinni, hogy van, amit szeressenek a másikban. River például a maga módján elég romantikus fazon, bár én személy szerint nem rajongok a hősszerelmes típusért, még én is megmosolyogtam egyes mondatait, vagy tetteit. Dahlianak voltak pillanatai, amikor én szívem előkaptam volna a péklapátot, bár nem tudnám megmondani nektek spoiler nélkül, hogy miért. Muszáj elolvasni a könyvet ahhoz, hogy elhiggyétek nekem, vannak eléggé ellentmondásos, és éppen ezért idegesítő dolgai.
Kim Karr stílusa az, ami elviszi ezt a történetet a hátán. Nagyon szerethető, olvasmányos stílusban ír, nem humoros, inkább elgondolkodtató az, amit el akar mondani az emberi természetről, s a testiség erejéről, mondjuk így. Szenvedélyes, néhol dinamikus, romantikus történet, s a maga nemében szerintem elég jónak mondható, én legalábbis elvoltam vele. Picit tucatsztori-érzete van a könyvnek, de mégsem zavaró módon, inkább csak azt juttatja eszünkbe, hogy picit más formában, de már találkoztunk ezzel a történettel.

Kedvenc karakter(ek): River
Gyűlölt karakter(ek): -
Pont: 20/10

Alapok: 

Nyelv: magyar
Fordította: Dudás Éva
Kiadta: WOW Kiadó
Év: 2015
Oldalszám: 352
Sorozat: Connections (#1)

http://i.imgur.com/TDf46jp.png

Résztvevő blogok listája:

06.07. - Angelika blogja
06.10. - Insane Life
06.13. - Deszy könyvajánlója
06.16. - Kelly & Lupi olvas
06.19. - CBooks http://i.imgur.com/hx6ZfId.jpg
Nyereményjáték:

A Kötődés férfi főhőse, River Wilde, egy rockzenekar vezető gitárosa, s ez adta az ihletet a mostani játékhoz. Minden állomáson közreadjuk egy-egy híres gitáros képét, akiről az együttes neve minden bizonnyal rögtön eszetekbe fog jutni. Ám mi a zenész teljes nevére lennénk kíváncsiak. Segítségül még azt is eláruljuk, hogy mindegyikük zenéje szerepel a regényhez készült playlisten.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése