2015. január 25., vasárnap

Blogturné #40 - Katie McGarry: Aki mer, az nyer

Miért: Imádtam az első részt.

Bevezető: Katie McGarry ifjúsági sorozata sok fiatal nő szívét hodította már meg világszerte. Magyarul elhozta nekünk a Könyvmolyképző Kiadó, az első rész után gyorsan meg is jelentette a folytatást, sok hazai rajongó örömére. A Blogturné Klub bloggereit is meghódította, ezért 7 lelkes rajongó az Aki mer, az nyer blogturné keretén belül értékelésekkel, extrákkal és nyereményjátékkal népszerűsíti tovább a Pushing the Limits sorozat második részét 2015. január 19. és 31. között. A blogturné végén a szokásokhoz híven a játékosok között 3 példány kerül sorsolásra.

Tartalom: Ha kiderülne az igazság Beth Risk családi életéről, a tizenhét éves lány édesanyját börtönbe zárnák, ő maga meg ki tudja, hová kerülne. Mindenáron védeni igyekszik tehát az anyukáját, mígnem egy szép napon a nagybátyja beavatkozik, és választásra kényszeríti Bethet: az anyukája szabadsága vagy a saját boldogsága. Így találja a lány egy fedél alatt magát a nagybácsi feleségével, aki ki nem állhatja, és új iskolában, ahol senki sem érti meg. Egyetlen srác kivételével, akit viszont ő nem akar közel engedni magához, de hiába… Ryan Stone a város büszkesége, népszerű baseballsztár – olyan titkokkal, amelyekről mélyen hallgat. Még a barátai előtt is, akikkel pedig mindenben osztozik, például őrült fogadásokban. Vajon mi a legőrültebb fogadás tárgya? Randira hívni a deszkás csajt, aki fütyül rá. Ám ami fogadásnak indul, heves vonzalommá változik, amelyre se Ryan, se Beth nem számított. A kifogástalan hírű fiú egyszeriben kockára teszi álmait – és az életét – a lányért, akibe szerelmes, a lány pedig, aki senkit sem enged igazán közel magához, immár saját meggyőződését vonja kétségbe… (Könyvmolyképző)

Vélemény: Nem gondoltam volna, de Katie McGarry tudott számomra újat mutatni ebben a regényében. Igaz, az alapvető klisék itt is tobzódnak, mint a tökéletes srác, és a tökéletlennek tetsző, deszkás csaj, akik a legkevésbé sem illenének össze első blikkre, aztán a történet folyamán kiderül, hogy valahogy azért mégis csak működőképes lehet a dolog... De mondom, ezek mellett találhatunk néhány új motívumot is. Ezek közül én most csak egyet emelnék ki a férfi főszereplőnkkel, Ryan-nel kapcsolatban - a másikat csak azért tartom meg magamnak, mert mástól megkaptam, hogy neki ez már spoilernek számít -, ez pedig az, hogy végre egy olyan karakterrel találkozhatunk, aki nem csak az az üresfejű sportoló, igenis, érdekli más is. Persze, ez az elején egy kicsit sem egyértelmű, a fiú művészi érzékét ugyanis az apja követelődzése igencsak elnyomja. Kérdezem én, vajon jó szülőnek lehet-e nevezni valakit, aki a saját álmát a gyerekein keresztül akarja megélni, de ugyanakkor bünteti a feleségét azért, mert az gyermekeket mert szülni neki? Hogy is van ez? Ryan szüleinek kapcsolata engem sok alkalommal olyannyira felkavart, hogy muszáj volt egy ideig-óráig félretennem a könyvet, és valami mással foglalkoznom, ugyanis attól tartottam, hogy ha nem teszem, egyszerűen engem is elnyel az a métely, ami a férfi és a nő kapcsolatát a leginkább jellemezte. De, ha már métely: Beth anyja is megér egy misét, bár az ő szála szerintem inkább végtelen szánalmat vált az olvasóból, ellentétben Ryan családjával, akiktől meg a gyomrom felfordult. Ettől függetlenül, nem mondhatnám, hogy bármelyiküket is megkedveltem volna. 
Ezzel szemben mind Ryant, mind pedig Beth-t nagyon szerettem, annak ellenére, hogy a regény utolsó pillanatáig nem kettejüknek, hanem Isaiah-nak drukkoltam. Esküszöm, ha nem E/1-ben íródott volna a cselekmény, akár ő is lehetett volna a főszereplő, hiszen olyan mély érzéseket táplált a lány iránt, hogy én komolyan sajnáltam, és igazán érdekelt volna, vajon hogyan birkózik meg azzal a helyzettel, hogy Beth, akit a világon mindenkinél jobban szeret, egy másik fiúhoz kezd közelebb kerülni. Remélem, hogy a következő részben erről is lesz majd szó, hiszen annak Isaiah lesz az egyik központi karaktere. Ettől függetlenül, a fiatalok között kialakuló lassú romantika engem azonnal megnyert magának. Imádtam, hogy itt sem a szerelem első látásra típusú viszonyról volt szó, ugyanis a kezdet kezdetén még nekem is nagyítóval kellett keresnem, hogy vajon mit szerethet majd egymásban Beth és Ryan.
McGarry abszolút hozza mindazt, ami miatt már a legelső részt is imádtam. Jópofa karakterek, nagyon kevés humor, sok dráma - de nem az érfelvágós fajta, pedig én arra is vevő lennék tőle még egyszer -, és mindez egy remek stílusban elmesélve. Nem is igazán tudom, mi az, amit még érdemes lenne elmondanom erről a történetről anélkül, hogy igazán belemennék a részletekbe, de talán még annyit, hogy az írónő remekül játszik az emberi érzésekkel. Sikerült olyan karaktereket alkotnia, akikkel akkor is együtt érzünk, ha minket nem is vonzanak különösebben ezek az embertípusok. Képes őket olyan mozzanatokkal feltölteni, hogy belopják magukat a szívünkbe, és szinte velük együtt izguljuk végig a történet alakulásának olykor kissé kusza folyamatát. Bár kétségkívül több szál mozog egyszerre, remek egyensúlyban vannak egymással, az alakulásuk jól nyomon követhető, pedig nem válnak el egymástól olyan élesen, mint az elsőre gondolnánk.

Kedvenc karakter(ek): Ryan, Beth, Isaiah
Gyűlölt karakter(ek): Gwen
Pont: 20/10



Alapok:

Nyelv: magyar
Fordította: Komáromy Rudolf
Kiadta: Könyvmolyképző Kiadó
Év: 2014
Oldalszám: 496
Sorozat: Pushing the Limits (#2)

Résztvevő blogok listája:




01.25. CBooks

01.27. Dreamworld

01.29. Media Addict


01.31. MFKata gondolatai

Nyereményjáték:

Dare You To - Aki mer, az nyer könyv 3 példányát sorsoljuk ki azon játékosok között, akik a szókeresőben megtalálják a 7 (hét) elrejtett szót. Nevek és kifejezések, amelyek kapcsolatban állnak a történettel segítik, hogy jobban megismerjétek a könyvet.
Segítségként a turné állomások bejegyzéseiben is megtalálhatjátok őket. A talált szavakat a rafflecopter arra kijelölt soraiba írjátok be.

Figyelem! A kiadó csak magyarországi címre postáz! A nyerteseknek 72 óra áll rendelkezésre válaszolni, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése