2017. június 18., vasárnap

Blogturné #248 - Jeffrey Brown: Jedi Akadémia 2.

Miért: Sorozatfolytatás.

Tartalom:  “Azt hittem, a második évem a Jedi Akadémián simán telik majd, és így is volt… eleinte. Építettem egy szuper robotot, tanulmányútra mentem egy jeges bolygóra, és messzire elkerültem Gammy galaktikus kajáját. De aztán minden összekuszálódott! A pilótaképzés sokkal nehezebb volt, mint vártam, a legjobb barátaim hanyagolni kezdtek, és az osztály zsarnokai megpróbáltak átcsábítani a sötét oldalra - ami egész jó mókának tűnt! És még azt hittem, hogy a régi suliban már mindent láttam…”

Vélemény: Az előző rész nagyon tetszett ebből a sorozatból, éppen ezért, magasak voltak az elvárásaim a folytatással kapcsolatban. Na, nem vártam hihetetlen magasságokat, vagy hatalmas csavarokat, elvégre mégis csak egy elsősorban gyerekeknek szóló szériáról van szó, engem lepett meg a legjobban, hogy Brown felülmúlta önmagát. Egy sokkal komolyabb, talán még azt is mondhatnám, hogy komorabb történettel örvendeztet meg minket a Jedi Akadémia folytatásában. Még úgy is, hogy a stílus egyáltalán nem változott: maradt a képregényes/naplós, rengeteg illusztrációval telepakolt oldal, ami továbbra is szerethetővé, sőt, szerintem kimondottan jópofává teszi az egészet, mert még inkább elhiteti velünk, hogy egy gyerek szemszögéből ismerhetjük meg az eseményeket, nem pedig egy harmadik személy érzelemmentes bemutatása alapján.  
Most is Ronan és barátai egy iskolaévét követhetjük figyelemmel, akik a korábbihoz hasonlókihívások mellett, újabb konfliktusokkal is kénytelenek szembenézni. Bevallom, én erre számítottam a legkevésbé, azt hittem, sokkal gyermetegebb történetet kapunk majd, de szívből örülök, hogy nem így alakult. :) 
Ronan most először követ el egy olyan hibát - mondhatni, félig-meddig szándékosan -, aminek komoly következménye van ránézve. Meg kell tapasztalnia, milyen az, ha a barátai kirekesztik, és, hogy mennyire nehéz visszanyerni az emberek bizalmát, ha az egyszer csorbát szenvedett. Itt szembesül először a féltékenység érzésével is, ami szintén nem tartozik a kellemes élmények közé nyilván, de meg kell tanulnia kezelni az embernek, ha boldogulni akar az életben. 
Amiben azonban szerintem a legerősebb az egész történet, az az, hogy mi történik, ha egy gyerek rossz társaságba keveredik, csak azért, mert görcsösen ragaszkodik hozzá, hogy tartoznia kell valahova. Ismerős érzés, nem? Számomra ez adta a regény erejét, mert hiába a Star Wars-köntös, a történet olyan eseményeket mesél el nekünk, amit idővel mindenkinek meg kell tapasztalnia valamilyen formában, hiszen ez elengedhetetlen ahhoz, hogy az ember felnőjön. 
Gyerekszemmel olvasva szerintem lesznek benne csavarok, amik érdekelhetik a lurkókat, felnőtt fejjel persze abszolút kiszámítható, hogy mire megy ki az egész, de ez nem zavaró. Ha az ember a helyén kezeli a könyvet, nem lesz probléma. Én felnőtteknek is merem ajánlani, ha van kisgyerek a családban, együtt olvasva biztosan marha szórakoztató lesz. :) 


Kedvenc karakter(ek): Ronan
Gyűlölt karakter(ek): Krona, Jo-Ahn
Pont: 10/20

Alapok:

Nyelv. magyar
Fordította: Horváth M. Zsanett
Kiadta: Kolibri Kiadó
Év: 2017
Oldalszám: 176
Sorozat: Jedi Academy (#2)

Tünde Lepp fényképe.

Résztvevő blogok listája:

Jedi Akadémia 1.
06.06. Olvasónapló
06.07. Insane Life
06.08. Függővég
06.09. Dreamworld
06.11. CBooks
06.12. KönyvParfé

Jedi Akadémia 2.
06.14. Deszy
06.15. Dreamworld
06.16. Insane Life
06.17. Függővég
06.18. CBooks

Nyereményjáték:

Bemutatjuk nektek a karaktereket, akik a Jedi Akadémián szerepelnek, néhányuk talán ismerős lehet. A feladat, hogy a nevüket írjátok be a Rafflecopter megfelelő sorába. De ne izguljatok, ha újak a szereplők, a bloggerek nevüket elrejtették a bejegyzéseikben, úgyhogy ki is tudjátok rakni őket!



Figyelem! A beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése