2015. augusztus 17., hétfő

Blogturné #80 - Simone Elkeles: A vonzás szabályai

Miért. Imádom a sorozatot.

Tartalom: A szókimondó, és meglehetősen szabadszájú középső Fuentes testvér, Carlos, nem találja a helyét Mexikóban, ezért a család visszaküldi Amerikába Alex és Brittany közelébe, hogy távol tartsák a bajtól. Ami természetesen Coloradóban is rátalál. Már az első hetekben összeakasztja a bajszát a helyi kábítószer kereskedőkkel, ráadásul megismerkedik egy különös lánnyal, aki szabadidejében hegyet mászik, autót szerel, és meleg a legjobb barátja. Carlos úgy gondolja, hogy Kiara Westford túl jó hozzá, ezért igyekszik érzelmileg nem belebonyolódni a kapcsolatba. Kiarát viszont elvarázsolja az a néhány pillanat, amikor Carlos az igazi énjét mutatja meg. Szó szerint fájdalmas az egymás felé vezető út. Vajon mindketten túlélik a közeledést? (Könyvmolyképző)

Vélemény: Ez az abszolút kedvenc részem az egész sorozatban. Olyannyira imádom Carlos és Kiara történetét már a legelső betűtől kezdve, hogy szerintem órákon keresztül tudnék róla beszélni, probléma nélkül. Alex kötetével sem volt semmi komolyabb bajom, de ez a kötet mindent vitt. 
Kezdjük ott, hogy szerintem Carlos a legjobb pasi a három testvér közül, és nem feltétlen azért, mert jobban néz ki, mint bármelyikük, hanem van egy stílusa és viselkedése ami nekem jobban tetszett, mint például Alexé. Nagyon energikus, szarkasztikus karaktere van - persze rosszfiús, de egészen máshogyan, mint a testvére, és ezt ennél jobban nem is tudom nektek megfogalmazni -, ami nagyon jól ellensúlyozza Kiara nyugodt, csöndesebb természetét, bár ő a maga módján egy szerintem vagány csaj. Leginkább Rachelhez tudnám hasonlítani a Crash Into You-ból. 
Ebben az esetben tényleg igaz az, hogy az ellentétek vonzzák egymást, s ez meglepő módon, nem klisésen van megoldva a könyvben. Persze, az ahogyan összekerülnek, tehát Carlos kényszerből beköltözik a lány családjához, kicsit erőltetett lehet, de valójában ez meg van indokolva, és nem ám olyan ostoba, felültes módon, mint mondjuk a Gyönyörű sorscsapásnak, amelynek negatívumairól szintén sokat lehetne írni, de nem ebben a posztban.
Fokozatosan alakul ki a kapcsolatuk, és nem nyálas. Persze, romantikus, olykor nem is kicsit - elég ha annyit mondok, és ez nem spoiler, mivel ezzel az infóval már biztosan találkoztatok más oldalon is - a regény szereplő jelenet benne van a könyvben, és komolyan mondom, nagyon jó! Nekem a mai napig sokszor eszembe jut, mert igazából ez kicsit arra példa, hogy Carlos mennyire őrült tud lenni, ha valamit a fejébe vesz. 
A regény sajátossága, hogy Alex és Brit sokat kameoznak a könyvben, de itt érdekes módon nem a lány idegesített, hanem sokkal inkább a fiú. Egy olyan stílust vesz fel a saját testvérével szemben, ami szerintem indokolatlan. Miért akarja azt éreztetni a másikkal, aki ráadásul a tulajdon vére, hogy több nála? Annyira idegen volt ez a dolog... Hiszen a Fuentes család pont az összetartásról szól, bár ebben a részben én úgy éreztem, ez Kiara családjában sokkal jobban megvolt. Egy szerető közeget mutat be az írónő, ami persze így, vagy úgy, de idővel Carlosra is hatást gyakorol, és itt indul a buli, igazából. Ekkor kezd el igzalmassá válni a történet, amikor a régi és az új én kvázi összecsap egymással. Ez talán nem hangzik újszerűnek, de higgyétek el, remekül működik. Mindenesetre a fentebb említett hiba sem tudta elvenni tőle a kedvemet.
Imádom Carlos és Kiara párosát, a könyv telis-tele van jó jelenetekkel, mindketten nagyon szerethetőek, aranyosak... És egyszerűen csak úgy szikrázik köztük a levegő.
Elkeles stílusa nagyon jó, ez is egy olyan rész volt, ahol egyes megnyilvánulásokon hangosan nevettem. Jópofa, akár többször olvasós könyv is lehet belőle, mert nekem most, újraolvasva is adott valami pluszt, és ismét jóleső érzéssel raktam vissza a könyvespolcomra. Egyszerűen csak örültem, hogy újra belelapozhattam. Emellett, a történet epilógusa szerintem egy külön kiemelendő kis gyöngyszem, én egyenesen imádtam!
Végezetül pedig, csak amolyan érdekességként, megosztanám veletek a könyvhöz készült trailert, ami szintén nagy kedvencem - mellesleg, a megnézése óta rajongok Giancarloért :D -.


Kedvenc karakter(ek): Kiara, Carlos
Gyűlölt karakter(ek): -
Pont: 10/20

Alapok: 

Nyelv: magyar
Fordította: Neset Adrienn
Kiadta: Könyvmolyképző Kiadó
Év: 2012
Oldalszám: 364
Sorozat: Perfect Chemistry (#2)


Résztvevő blogok listája:

Tökéletes kémia:

08.11. Deszy könyvajánlója   
08.12. CBooks  
08.13. Szembetűnő
08.14. Insane Life


Vonzás szabályai:

08.16. Insane Life
08.17. CBooks
08.18. Deszy könyvajánlója
08.19. Media Addict

Láncreakció


08.21. Insane Life
08.22. Media Addict
08.23. CBooks


Nyereményjáték: 

A Tökéletes kémia trilógia középpontjában mexikói származású főszereplők vannak, akik emiatt különböző nehézségekbe botlanak.
Ebben a játékban ezért a jelmondatunk: minden, ami Mexikó!
Különböző állomásokon itthon is ismert mexikói sorozatok, színészek, színésznők, zenészek és filmek rejtőznek el. Nektek a feladatotok kitalálni ki látható a képen vagy honnan származik a kép. Annyi könnyítésrt kaptok, hogy mindennap elhangzik a kérdésben melyik műfajt képviseli a képen látható személy, esetleg jelenet.
(Figyelem! A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz. A nyertesnek pedig 72 óra áll rendelkezésére válaszolni a megküldött értesítő levelünkre, ellenkező esetben újat sorsolunk.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése